Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rekordowy wynik stacji paliw Lotosu

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
30-10-2014 15:52
Rekordowy wynik stacji paliw Lotosu
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Segment detaliczny Grupy Lotos jeszcze nigdy nie przyniósł tak znaczącego zysku operacyjnego jak w trzecim kwartale obecnego roku. Stacje Lotosu zarobiły ponad 23 mln zł, co stanowiło blisko jedną trzecią łącznego wyniku operacyjnego gdańskiego koncernu.

Wynik operacyjny segmentu detalicznego Lotosu w trzecim kwartale obecnego roku (23,3 mln zł) był blisko pięciokrotnie lepszy niż rok wcześniej (5,5 mln zł) i prawie dziewięciokrotnie wyższy w porównaniu do drugiego kwartału (2,7 mln zł).
Jeszcze rok temu udział detalu w łącznym wyniku operacyjnym segmentu produkcji i handlu Grupy Lotos wynosił zaledwie 1,8 proc. (5,5 mln zł z 299,3 mln zł). W minionym kwartale ten udział wynosił już przeszło jedną czwartą (23,3 mln zł w porównaniu do 92,6 mln zł).

Jeszcze bardziej imponujący wzrost udziału zanotował w ciągu ostatniego roku wynik stacji paliw w odniesieniu do wyniku operacyjnego całego koncernu. W trzecim kwartale 2013 roku wynosił on niewiele ponad 1,6 proc., a w trzecim kwartale obecnego roku już niemal 30 proc.

W tym czasie liczba stacji paliw Grupy Lotos zwiększyła się o 16 placówek, z 416 do 432 obiektów, a więc o niespełna 4 proc. Natomiast przychody ze sprzedaży segmentu detalicznego w trzecim kwartale nawet nieznacznie się zmniejszyły w ujęciu rok do roku, z 1,6 do 1,59 mld zł (o 0,5 proc.). Powodem była głównie niższa cena detaliczna paliw, bo wolumen paliw wprowadzonych do obrotu za pośrednictwem stacji Lotosu zwiększył się w tym czasie o 3 proc., z 277,6 tys. ton do 285,9 tys. ton.

Co ciekawe, rekordowy wynik operacyjny segment detaliczny Lotosu osiągnął mimo dalszego spadku marż detalicznych na polskim rynku. - Trzeci kwartał zazwyczaj jest najlepszy w roku dla działalności detalicznej, ale w naszym przypadku wyniki rzeczywiście były rekordowe - przyznaje Mariusz Machajewski, wiceprezes Lotosu ds. ekonomiczno-finansowych.

Lotos przekonuje, że powodem poprawy wyników, poza wzrostem sprzedaży zarówno paliw, jak i towarów pozapaliwowych, była optymalizacja kosztów pracy na stacjach własnych firmy, wprowadzenie systemu motywacyjnego dla pracowników oraz własnej oferty gastronomicznej w całej sieci, jak również aktywność w zakresie pozyskiwania nowych klientów flotowych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP