Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rośnie sprzedaż paliw premium

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
04-07-2014 13:06
Rośnie sprzedaż paliw premium
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Przeciętnie kilkanaście procent paliw sprzedawanych na polskich stacjach należy do kategorii premium. Sieci stacji niechętnie mówią o dokładnych danych, ale wiadomo, że ostatnio zainteresowanie konsumentów tego typu paliwami wyraźnie rośnie, pojawiły się one również na stacjach innych niż koncernowe.

Paliwa premium, wzbogacone o specjalne dodatki uszlachetniające, mające poprawiać osiągi silnika samochodu przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa, posiadają w swojej ofercie głównie koncerny paliwowe: PKN Orlen (paliwa o nazwie Verva), BP (Ultimate), Shell (V-Power i V-Power Racing), Grupa Lotos (Dynamic), Statoil (Suprema 98 i Diesel Gold) i Slovnaft (Drive), ale od sierpnia 2013 roku wprowadziła je na rynek także pierwsza niezależna sieć stacji, zarządzana przez spółkę Anwim sieć Moya (olej napędowy Moya Power).
- Wprowadziliśmy do sprzedaży jedynie diesel premium, bo uznaliśmy, że jest zbyt mało chętnych nawet na tradycyjną benzynę 98-oktanową - wyjaśnia Paweł Grzywaczewski, wiceprezes i dyrektor ds. sprzedaży Anwimu.

ON Moya Power jest obecny na rynku od 9 miesięcy, obecnie posiada go w ofercie 45 stacji Moya, czyli około połowa całej sieci. - To wynika głównie z aspektów technicznych, nie wszystkie stacje dysponują dodatkowym zbiornikiem. Liczymy jednak na to, że docelowo paliwo premium będzie dostępne na ok. trzech czwartych stacji Moya - mówi Paweł Grzywaczewski.

Firma Anwim jest bardzo zadowolona ze sprzedaży swojego paliwa premium. - Przeciętnie wynosi ona powyżej 10 proc. łącznej sprzedaży ON na danej stacji, a to wynik, który zakładaliśmy do osiągnięcia w ciągu dwóch lat - mówi prezes Grzywaczewski.

Według niego docelowo firma chciałaby, aby udział paliwa premium stanowił 15 proc. łącznej sprzedaży. - Pamiętajmy, że wszystko zależy od kalkulacji marży. Można by łatwo zwiększyć sprzedaż tego paliwa, gdyby zmniejszyć cenę, ale nie o to w tym chodzi. Obecny balans między sprzedażą i marżą uważam za idealny - mówi.

Koncerny paliwowe mniej chętnie informują o udziale paliw premium w swojej sprzedaży. Grupa Lotos, kiedy w 2007 roku wprowadzała na rynek paliwa Lotos Dynamic, zapowiadała, że chce osiągnąć poziom kilkunastu procent sprzedaży. Dzisiaj powiedziano nam jedynie, że w 2013 roku dynamika sprzedaży paliw premium była kilkakrotnie większa niż standardowych.

PKN Orlen, z uwagi na wrażliwość tego typu danych, nie podaje ich do publicznej wiadomości, podobnie Statoil. W BP powiedziano nam jedynie, że BP było liderem we wdrożeniu i sprzedaży paliw premium w Polsce, a paliwa BP Ultimate od początku cieszą sie dużą popularnością wśród kierowców. - Udział paliw BP Ultimate w sprzedaży całkowitej jest relatywnie duży - ucina Dorota Adamska z BP.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP