PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Rozdane karty na rynku stacji paliw? To nie takie oczywiste

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
04-08-2017 10:21 |  aktualizacja: 04-08-2017 15:30
Rozdane karty na rynku stacji paliw? To nie takie oczywiste

Marki stacji, które w ostatnich latach zbudowały swoją pozycję na rynku.

Fot. Collage PTWP / Mat. pras.

Choć niełatwo to zauważyć na pierwszy rzut oka, rynek stacji paliw w Polsce w trakcie ostatnich dziesięciu lat uległ istotnym przeobrażeniom. Kilka sieci stacji zniknęło w tym czasie z polskich dróg, pojawiło się kilka innych, a były również takie, które zdążyły pojawić się i zniknąć.

Patrząc z boku może się wydawać, że rynek detaliczny sprzedaży paliw w Polsce jest rynkiem dojrzałym, który burzliwy okres zmian właścicielskich ma już dawno za sobą. Liderem pod względem liczby posiadanych stacji, podobnie jak dekadę temu, jest PKN Orlen, a za plecami lidera do najważniejszych graczy wciąż należą koncerny BP, Grupa Lotos, Shell i Statoil, choć ten ostatni jest akurat na etapie zmiany nazwy na Circle K (jedna piąta z 350 stacji Statoil działa już pod nowym logo).

Relatywnie niewielkie zmiany wśród największych sieci nie oznaczają jednak, że nie są podejmowane próby wprowadzenia na rynek nowych marek stacji. Przeciwnie, w ciągu niewiele ponad dziesięciu ostatnich lat na krajowym rynku zadebiutowało dziewięć liczących się nowych sieci stacji, a jednocześnie zniknęła z niego sieć, która jako pierwsza zagraniczna firma uruchomiła w Polsce stację paliw - fińska firma Neste.

Postanowiliśmy przyjrzeć się temu, z jakim skutkiem realizowane były w ostatniej dekadzie próby zaistnienia nowych graczy na rynku detalicznym w Polsce. Okazuje się, że tylko niektóre z nich można uznać za sukces, natomiast część nowych operatorów musiała pogodzić się z tym, że przyjęty przez nich plan rozwoju w Polsce nie zdał egzaminu.

W dalszej części artykułu:

  • Zaniechanie przez Orlen rozwoju marki Bliska
  • Chybiony pomysł ze stacjami bezobsługowymi
  • Ekspansja firm z Rosji i Kuwejtu
  • Sukces głównie polskich marek
  • Zmiany na rynku stacji paliw w Polsce ujęte w tabeli

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

  • Warszawa, 5 grudnia 2017

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 343 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

794 350 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP