XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Rozdane karty na rynku stacji paliw? To nie takie oczywiste

Rozdane karty na rynku stacji paliw? To nie takie oczywiste
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Choć niełatwo to zauważyć na pierwszy rzut oka, rynek stacji paliw w Polsce w trakcie ostatnich dziesięciu lat uległ istotnym przeobrażeniom. Kilka sieci stacji zniknęło w tym czasie z polskich dróg, pojawiło się kilka innych, a były również takie, które zdążyły pojawić się i zniknąć.

Patrząc z boku może się wydawać, że rynek detaliczny sprzedaży paliw w Polsce jest rynkiem dojrzałym, który burzliwy okres zmian właścicielskich ma już dawno za sobą. Liderem pod względem liczby posiadanych stacji, podobnie jak dekadę temu, jest PKN Orlen, a za plecami lidera do najważniejszych graczy wciąż należą koncerny BP, Grupa Lotos, Shell i Statoil, choć ten ostatni jest akurat na etapie zmiany nazwy na Circle K (jedna piąta z 350 stacji Statoil działa już pod nowym logo).

Relatywnie niewielkie zmiany wśród największych sieci nie oznaczają jednak, że nie są podejmowane próby wprowadzenia na rynek nowych marek stacji. Przeciwnie, w ciągu niewiele ponad dziesięciu ostatnich lat na krajowym rynku zadebiutowało dziewięć liczących się nowych sieci stacji, a jednocześnie zniknęła z niego sieć, która jako pierwsza zagraniczna firma uruchomiła w Polsce stację paliw - fińska firma Neste.

Postanowiliśmy przyjrzeć się temu, z jakim skutkiem realizowane były w ostatniej dekadzie próby zaistnienia nowych graczy na rynku detalicznym w Polsce. Okazuje się, że tylko niektóre z nich można uznać za sukces, natomiast część nowych operatorów musiała pogodzić się z tym, że przyjęty przez nich plan rozwoju w Polsce nie zdał egzaminu.

W dalszej części artykułu:

  • Zaniechanie przez Orlen rozwoju marki Bliska
  • Chybiony pomysł ze stacjami bezobsługowymi
  • Ekspansja firm z Rosji i Kuwejtu
  • Sukces głównie polskich marek
  • Zmiany na rynku stacji paliw w Polsce ujęte w tabeli
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rozdane karty na rynku stacji paliw? To nie takie oczywiste

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!