PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Rozdane karty na rynku stacji paliw? To nie takie oczywiste

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
04-08-2017 10:21 |  aktualizacja: 04-08-2017 15:30
Rozdane karty na rynku stacji paliw? To nie takie oczywiste

Marki stacji, które w ostatnich latach zbudowały swoją pozycję na rynku.

Fot. Collage PTWP / Mat. pras.

Choć niełatwo to zauważyć na pierwszy rzut oka, rynek stacji paliw w Polsce w trakcie ostatnich dziesięciu lat uległ istotnym przeobrażeniom. Kilka sieci stacji zniknęło w tym czasie z polskich dróg, pojawiło się kilka innych, a były również takie, które zdążyły pojawić się i zniknąć.

Patrząc z boku może się wydawać, że rynek detaliczny sprzedaży paliw w Polsce jest rynkiem dojrzałym, który burzliwy okres zmian właścicielskich ma już dawno za sobą. Liderem pod względem liczby posiadanych stacji, podobnie jak dekadę temu, jest PKN Orlen, a za plecami lidera do najważniejszych graczy wciąż należą koncerny BP, Grupa Lotos, Shell i Statoil, choć ten ostatni jest akurat na etapie zmiany nazwy na Circle K (jedna piąta z 350 stacji Statoil działa już pod nowym logo).

Relatywnie niewielkie zmiany wśród największych sieci nie oznaczają jednak, że nie są podejmowane próby wprowadzenia na rynek nowych marek stacji. Przeciwnie, w ciągu niewiele ponad dziesięciu ostatnich lat na krajowym rynku zadebiutowało dziewięć liczących się nowych sieci stacji, a jednocześnie zniknęła z niego sieć, która jako pierwsza zagraniczna firma uruchomiła w Polsce stację paliw - fińska firma Neste.

Postanowiliśmy przyjrzeć się temu, z jakim skutkiem realizowane były w ostatniej dekadzie próby zaistnienia nowych graczy na rynku detalicznym w Polsce. Okazuje się, że tylko niektóre z nich można uznać za sukces, natomiast część nowych operatorów musiała pogodzić się z tym, że przyjęty przez nich plan rozwoju w Polsce nie zdał egzaminu.

W dalszej części artykułu:

  • Zaniechanie przez Orlen rozwoju marki Bliska
  • Chybiony pomysł ze stacjami bezobsługowymi
  • Ekspansja firm z Rosji i Kuwejtu
  • Sukces głównie polskich marek
  • Zmiany na rynku stacji paliw w Polsce ujęte w tabeli

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

21 552 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

598 936 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 045 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.