Według ekspertów z branży LPG w Polsce nie możemy mówić o kryzysie tego rynku. - Szacunki za pierwsze półrocze rzeczywiście nie napawały optymizmem, ale druga połowa roku okazała się już znacznie lepsza. W efekcie wynik na koniec roku był nawet lepszy niż można było oczekiwać - twierdzi osoba od lat zajmująca się tym sektorem.
Przypomnijmy, że w 2008 roku całkowita konsumpcja LPG w Polsce wyniosła 2,38 mln ton, co oznaczało spadek o 2,5 proc. w stosunku do roku 2007. W rekordowym pod względem sprzedaży gazu płynnego roku 2006 wolumen ten wyniósł 2,45 mln ton.
Zdecydowanie największy udział w rynku LPG wciąż stanowi autogaz. W 2008 roku stanowił on 74,3 proc. całości sprzedanego w Polsce gazu płynnego. Gaz butlowy stanowił 16 proc. sprzedaży zaś LG do instalacji grzewczych 9,7 proc. Struktura ta nie powinna ulec większym zmianom w 2009 roku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rynek LPG - jest lepiej niż się spodziewano