Polska Organizacja Gazu Płynnego (POGP) lekko skorygowała w dół swoje wcześniejsze prognozy wielkości rynku gazu płynnego w 2007 roku. Okazało się, że łączna sprzedaż LPG wyniosła 2,44 mln ton, czyli 0,4 proc. mniej niż rok wcześniej.
Według niego weszliśmy w fazę rynku dojrzałego, co oznacza, że jeśli nie będzie niespodziewanych działań w sferze obciążeń fiskalnych, globalna konsumpcja tego produktu raczej nie powinna ulegać istotnym zmianom w najbliższych latach. Wcześniej POGP szacowało, że konsumpcja w 2007 r. wyniesie 2,45 mln ton gazu.
Rynek autogazu w minionym roku wyniósł 1,83 mln ton, wobec wcześniej prognozowanych 1,85 mln ton. W efekcie wzrost rynku wyniósł jedynie 1,1 proc., a nie 2 proc., co oznacza zahamowanie wieloletniej tendencji wzrostowej.
Już w 2006 r. rynek autogazu powiększył się jedynie o 2 proc., co było sygnałem pewnego nasycenia rynku. Po raz pierwszy od wielu lat zmniejszyła się również liczba stacji autogazu w Polsce, z 6800 punktów w 2006 do 6700 w 2007 roku. To jednak i tak wciąż najwięcej na świecie.