Według raportu GIPA rynek olejowy w Polsce wciąż się rozwija. Obecnie potencjał rynku wynosi 60,8 mln litrów, co stanowi o 8,5% więcej, niż w roku ubiegłym.
Raport GIPA pokazuje, że trzy czwarte rynku należy do trzech największych graczy: Mobil (26%), Lotos (24%) i Castrol (19%). Ale to właśnie Castrol wykazuje największą dynamikę wzrostu, obecnie +2% podczas gdy Mobil stracił -1% a Lotos zdołał zatrzymać swoich użytkowników na poziomie ubiegłego roku.
Największym kanałem rynku olejowego są warsztaty (51%). Właśnie tutaj Castrol zyskał. Obecnie markę Castrol wybiera 23% warsztatów niezależnych i 19% serwisów autoryzowanych.
Z raportu GIPA wynika też, że decydującym czynnikiem przy zakupie oleju jest zaufanie do marki. Dla respondentów to kryterium jest ważniejsze nawet od ceny.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rynek olejów wzrósł o 8,5 proc.