Rzucić wyzwanie paliwowym potentatom

Rzucić wyzwanie paliwowym potentatom
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Budowana od siedmiu lat przez firmę Anwim niezależna siec stacji Moya jest już szóstą największą siecią w Polsce, ale jej właścicielom to nie wystarcza. O planach rozwoju mówi w rozmowie z wnp.pl Filip Puchalski, dyrektor ds. operacyjnych Moya.

Na ile dojrzały jest w Pana ocenie rynek detaliczny paliw w Polsce? Czy w najbliższych latach możemy się na nim jeszcze spodziewać zmian właścicielskich, przejęć i fuzji? Czy Moya może w jakiś sposób uczestniczyć w tym procesie?

- Nie spodziewam się w najbliższym czasie jakichś poważnych ruchów właścicielskich na detalicznym rynku paliw w Polsce. Obserwujemy oczywiście sytuację, ale robimy swoje.

Mamy jasno sprecyzowane plany, które opierają się na  rozwoju organicznym, w tym pozyskiwaniu partnerów i budowie nowych stacji od zera. Jeżeli jakaś sieć zostanie wystawiona na sprzedaż, oczywiście to przeanalizujemy, nie zamykamy się na żadne możliwości i każdy przypadek traktujemy indywidualnie.

Na rynku utarło się przekonanie, że Moya jest dynamicznie rozwijającą się siecią, więc każdy kto ma na sprzedaż stację czy sieć stacji zawsze może do nas przyjść i liczyć na to, że poważnie pochylimy się nad możliwością dokonania transakcji.

Natomiast pamiętajmy, że mamy dziś określone oczekiwania co do lokalizacji i potencjału sprzedażowego takich obiektów. Analizowaliśmy kilka  ofert od niewielkich sieci i właśnie z tego powodu do zakupu ostatecznie nie doszło.

Sieć Moya należy w ostatnich dwóch latach do najszybciej rozwijających się sieci stacji w Polsce pod względem liczby otwieranych stacji, a w ujęciu procentowym wręcz nie ma sobie równych.

- Średnio oddajemy rocznie ok. 25 obiektów franczyzowych. Spodziewamy się, że 2017 rok będzie dla nas najbardziej dynamiczny pod tym względem, bo do tego dojdzie około 10 stacji własnych firmy Anwim. Łącznie sieć Moya powinna się w tym roku powiększyć nawet o 40 stacji, co oznacza przyrost o blisko jedną trzecią.

W dalszej części tekstu czytaj:

  • jakie plany rozwoju ma należąca do Anwimu sieć stacji;
  • na jakie lokalizacje stawia i gdzie powstawać będą nowe stacje;
  • czy logo Moya pojawi się w Miejscach Obsługi Podróżnych przy autostradach i drogach ekspresowych?
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rzucić wyzwanie paliwowym potentatom

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!