Sieć stacji paliw Shell powiększyła się o dwie nowe placówki. Spółka uruchomiła właśnie jedną stację własną oraz jedną partnerską. Shell zmniejszył w ten sposób dystans do sieci Grupy Lotos do ok. 20 placówek.
Dzięki temu obecnie sieć Shell liczy 319 stacji benzynowych, z czego 261 to stacje własne koncernu, a 58 - obiekty partnerskie. Na obu stacjach akceptowane są cztery rodzaje kart flotowych: euroShell, UTA, DKV i Esso.
Tym samym Shell zbliża się pod względem liczby stacji do Grupy Lotos, posiadającej ok. 340 stacji. Jeszcze niedawno Lotos był zdecydowanym wiceliderem na rynku stacji z siecią ponad 400 placówek, ale w ostatnich miesiącach liczba wypadających z sieci stacji patronackich, którym kończą się umowy, znacznie przewyższała liczbę placówek nowootwieranych, własnych bądź partnerskich.
Gdański koncern zapowiada jednak powstrzymanie trendu spadkowego, a nawet nieznaczny wzrost liczby stacji na koniec 2008 roku. Do tego czasu wiceliderem pod względem liczby stacji będzie już jednak prawdopodobnie firma BP Polska, zarządzająca siecią 344 stacji i planująca uruchomienie w tym roku ok. 20 kolejnych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Shell goni Lotos na rynku stacji