PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Shell Polska chce mieć 1/5 rynku

Autor: Parkiet
03-03-2008 09:03
Shell Polska chce mieć 1/5 rynku

W ciągu kilku najbliższych lat koncern Shell chce co najmniej podwoić udział w polskim rynku detalicznej sprzedaży paliw.

Koncern Shell zakłada, że za kilka lat będzie miał co najmniej 17-20-proc. udział w polskim rynku detalicznej sprzedaży paliw. Dziś na stacjach z logo muszelki sprzedaje się 10 proc. wszystkich paliw, jakie nabywają kierowcy w Polsce.
W zeszłym roku krajowa sieć stacji benzynowych działających pod marką Shell powiększyła się o kolejnych 27 placówek, czyli prawie o 10 proc. Koncern zawdzięcza ten wzrost przede wszystkim programowi partnerskiemu nazwanemu 100% jakości Shell. Choć w jego ramach na zasadzie franczyzy funkcjonuje tylko 55 z 313 stacji z logo Shella (pozostałe 258 to własne placówki koncernu), to właśnie ta części sieci rozwija się w ostatnim czasie najbardziej dynamicznie.

W 2007 roku 18 nowych stacji uruchomiono właśnie dzięki programowi 100% jakości Shell, natomiast własna sieć koncernu wzbogaciła się o dziewięć placówek.

Także w tym roku koncern zamierza kontynuować tę politykę rozwoju na polskim rynku. Liczba placówek będzie się zatem stopniowo zwiększać, przy czym dotychczasowe tempo poszerzania sieci o stacje partnerskie miałoby być utrzymane.

Dodajmy, że Shell to obecnie czwarta pod względem liczebności placówek sieć paliwowa w Polsce. Więcej stacji mają tylko Orlen, Grupa Lotos i BP Polska. Nie oznacza to jednak, że wszystkie sprzedają więcej paliwa. Gdański koncern, który ma obecnie około 400 placówek, dopiero zmierza ku poziomowi 10 proc. Zgodnie ze strategią, taki udział w rynku planuje osiągnąć w 2012 roku. Obecnie udział Grupy Lotos w sprzedaży paliw na stacjach szacowany jest na 7-8 proc.

O ile dotychczas cel ten chciał zrealizować powiększając sieć do około 500 stacji, o tyle teraz zmienił zamierzenia. Zasadniczych zmian w wielkości sieci już nie planuje, koncentruje się natomiast na powiększaniu wolumenu sprzedaży w ramach istniejącej struktury.

Realizacja ambitnych zamierzeń Shella z pewnością nie ułatwi gdańskiemu koncernowi wypełnienia jego planów.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

23 258 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP