Shell Polska chce mieć 1/5 rynku

Shell Polska chce mieć 1/5 rynku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W ciągu kilku najbliższych lat koncern Shell chce co najmniej podwoić udział w polskim rynku detalicznej sprzedaży paliw.

Koncern Shell zakłada, że za kilka lat będzie miał co najmniej 17-20-proc. udział w polskim rynku detalicznej sprzedaży paliw. Dziś na stacjach z logo muszelki sprzedaje się 10 proc. wszystkich paliw, jakie nabywają kierowcy w Polsce.

W zeszłym roku krajowa sieć stacji benzynowych działających pod marką Shell powiększyła się o kolejnych 27 placówek, czyli prawie o 10 proc. Koncern zawdzięcza ten wzrost przede wszystkim programowi partnerskiemu nazwanemu 100% jakości Shell. Choć w jego ramach na zasadzie franczyzy funkcjonuje tylko 55 z 313 stacji z logo Shella (pozostałe 258 to własne placówki koncernu), to właśnie ta części sieci rozwija się w ostatnim czasie najbardziej dynamicznie.

W 2007 roku 18 nowych stacji uruchomiono właśnie dzięki programowi 100% jakości Shell, natomiast własna sieć koncernu wzbogaciła się o dziewięć placówek.

Także w tym roku koncern zamierza kontynuować tę politykę rozwoju na polskim rynku. Liczba placówek będzie się zatem stopniowo zwiększać, przy czym dotychczasowe tempo poszerzania sieci o stacje partnerskie miałoby być utrzymane.

Dodajmy, że Shell to obecnie czwarta pod względem liczebności placówek sieć paliwowa w Polsce. Więcej stacji mają tylko Orlen, Grupa Lotos i BP Polska. Nie oznacza to jednak, że wszystkie sprzedają więcej paliwa. Gdański koncern, który ma obecnie około 400 placówek, dopiero zmierza ku poziomowi 10 proc. Zgodnie ze strategią, taki udział w rynku planuje osiągnąć w 2012 roku. Obecnie udział Grupy Lotos w sprzedaży paliw na stacjach szacowany jest na 7-8 proc.

O ile dotychczas cel ten chciał zrealizować powiększając sieć do około 500 stacji, o tyle teraz zmienił zamierzenia. Zasadniczych zmian w wielkości sieci już nie planuje, koncentruje się natomiast na powiększaniu wolumenu sprzedaży w ramach istniejącej struktury.

Realizacja ambitnych zamierzeń Shella z pewnością nie ułatwi gdańskiemu koncernowi wypełnienia jego planów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Shell Polska chce mieć 1/5 rynku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!