PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sieć BP przekroczy w tym roku 500 stacji

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
02-07-2015 10:20
Sieć BP przekroczy w tym roku 500 stacji
Fot. PTWP

W 2015 roku sieć stacji BP, druga największa pod względem liczby placówek w Polsce, osiągnie pułap 500 obiektów - zapowiada Piotr Pyrich, dyrektor generalny BP w Polsce. Szef polskiego oddziału brytyjskiego koncernu zapewnia, że spółka chce kontynuować strategię stabilnego rozwoju na polskim rynku.

- Najbliższe miesiące to dla BP szereg symbolicznych momentów. Będziemy obchodzić 20 lecie otwarcia pierwszej stacji BP w Polsce, co miało miejsce w 1995 roku, a potem wkrótce otwarcie pięćsetnej stacji BP w naszym kraju. To wszystko symbolizuje z jednej strony nasze osiągnięcia, ale z drugiej aspiracje i plan długofalowego, stabilnego rozwoju w Polsce - mówi Piotr Pyrich.
Jeżeli przed końcem 2015 roku BP powiększy swoją sieć do 500 stacji, będzie to oznaczało, że przez cały okres swojej obecności na polskim rynku firma była w stanie uruchamiać średnio 25 nowych stacji rocznie. Obecnie w Polsce działają 482 stacje z logo BP, w tym 226 stacji partnerskich oraz 26 lokalizacji przy autostradach i drogach ekspresowych.

- Nasze badania konsumenckie pokazują, że polski klient jest coraz bardziej świadomy, lepiej wyedukowany i oczekuje coraz szerszej i coraz lepszej oferty na stacjach paliw. Liczy się zatem nie tylko cena, ale również jakość - podkreśla Piotr Pyrich. Dlatego, budując ofertę paliwową, firma inwestuje w badania i rozwój. - Podążamy za nowymi rozwiązaniami, tak jak ma to miejsce w przypadku oferty autogazu i opcji samotankowania - dodaje szef BP.

Zapewnia, że spółka planuje dalsze inwestycje - budowę nowych stacji, w tym również przyautostradowych, jako że obecność przy autostradach czy drogach ekspresowych to dla każdej firmy paliwowej ważny element biznesu.

- Będziemy również kontynuować rozpoczęty w 2011 roku proces wprowadzania kawiarenek Wild Bean Cafe na stacjach partnerskich. W całej sieci funkcjonuje już prawie 300 kawiarenek, zarówno na stacjach własnych, jak i partnerskich. Tak jak dotychczas będziemy uważnie obserwować rynek i dostosowywać naszą ofertę, również flotową, do rodzących się potrzeb i oczekiwań - mówi Piotr Pyrich.

Jego zdaniem kategoria premium oznacza również szeroką ofertę pozapaliwową. Jej wzbogacanie to zarówno realizacja rosnących oczekiwań konsumentów, jak i dbałość o optymalną rentowność stacji. - Opieranie się wyłącznie na sprzedaży paliwa jest dla branży dość ryzykowne, głównie ze względu na to, że na ceny paliwa wpływa wiele niezależnych od samych firm paliwowych czynników, takich jak koszt ropy naftowej czy obciążenia fiskalne (w Polsce ponad 50 proc. ceny litra paliwa), a z drugiej strony konkurencję firm zajmujących się nielegalnym obrotem paliwa - dodaje dyrektor generalny BP w Polsce.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 427 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP