XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Sieć przystacyjnych restauracji Leśne Runo zostanie wystawiona na sprzedaż

Sieć przystacyjnych restauracji Leśne Runo zostanie wystawiona na sprzedaż
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Spółka Polska Agencja Rozwoju Turystyki przygotowuje się do sprzedaży należącego do niej Towarzystwa Przyjaciół Polskiej Kuchni - operatora sieci restauracji przydrożnych Leśne Runo. Do końca września br. ogłoszony ma zostać otwarty przetarg na zakup TPPK. Transakcja ma zostać zamknięta do końca bieżącego roku.

- Zdecydowaliśmy się na sprzedaż operatora sieci restauracji, ponieważ nasza firma chce się skoncentrować się na swojej głównej działalności biznesowej, czyli szkoleniach oraz usługach konsultingowych - mówi Andrzej Saja, prezes PART. - Planowana transakcja ma zostać zamknięta do końca bieżącego roku - dodaje. PART S.A. jest właścicielem 100 proc. akcji Towarzystwa Przyjaciół Polskiej Kuchni S.A

Towarzystwo Przyjaciół Polskiej Kuchni odnotowało w roku 2009 przychód netto w wysokości ponad 5,86 mln zł, natomiast zysk netto osiągnął wartość ponad 104 tys. zł., podczas gdy w roku 2008 było to ok. 10 tys. zł). Rentowność sprzedaży w roku 2009 wyniosła 2,52 proc., w 2008r. było to 3,33 proc.

Istniejąca od dziesięciu lat sieć przystacyjnych restauracji Leśne Runo liczy obecnie 15 placówek w całej Polsce, specjalizujących się w gastronomicznej obsłudze podróżnych. Wszystkie lokale działające pod szyldem Leśne Runo umiejscowione są przy drogach krajowych, w bezpośrednim sąsiedztwie stacji paliw różnych marek. Restauracje serwują tradycyjne dania kuchni polskiej, z dodatkiem owoców runa leśnego. TPPK swoją markę Leśne Runo pozycjonuje jako alternatywę dla barów typu fast food.

W tym roku TPPK otworzyło trzy nowe restauracje - w miejscowościach Stopka k. Bydgoszczy, Nowa Dęba oraz Frydrychowo. Cztery spośród wszystkich placówek sieci działają na zasadach franczyzy, pozostałe są własnością TPPK.

W roku 2010 restauracje wdrożyły program lojalnościowy dla stałych klientów, po raz pierwszy pojawiły się także specjalne zestawy menu dla dzieci oraz towarzysząca im akcja na rzecz bezpieczeństwa najmłodszych na drodze. Dominującą grupą klientów sieci Leśne Runo są osoby często podróżujące samochodem w celach biznesowych, zaś w sezonie wakacyjnym wzmożony ruch generuje turystyka rodzinna oraz grupy zorganizowane.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sieć przystacyjnych restauracji Leśne Runo zostanie wystawiona na sprzedaż

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!