Spółka Polska Agencja Rozwoju Turystyki przygotowuje się do sprzedaży należącego do niej Towarzystwa Przyjaciół Polskiej Kuchni - operatora sieci restauracji przydrożnych Leśne Runo. Do końca września br. ogłoszony ma zostać otwarty przetarg na zakup TPPK. Transakcja ma zostać zamknięta do końca bieżącego roku.
Towarzystwo Przyjaciół Polskiej Kuchni odnotowało w roku 2009 przychód netto w wysokości ponad 5,86 mln zł, natomiast zysk netto osiągnął wartość ponad 104 tys. zł., podczas gdy w roku 2008 było to ok. 10 tys. zł). Rentowność sprzedaży w roku 2009 wyniosła 2,52 proc., w 2008r. było to 3,33 proc.
Istniejąca od dziesięciu lat sieć przystacyjnych restauracji Leśne Runo liczy obecnie 15 placówek w całej Polsce, specjalizujących się w gastronomicznej obsłudze podróżnych. Wszystkie lokale działające pod szyldem Leśne Runo umiejscowione są przy drogach krajowych, w bezpośrednim sąsiedztwie stacji paliw różnych marek. Restauracje serwują tradycyjne dania kuchni polskiej, z dodatkiem owoców runa leśnego. TPPK swoją markę Leśne Runo pozycjonuje jako alternatywę dla barów typu fast food.
W tym roku TPPK otworzyło trzy nowe restauracje - w miejscowościach Stopka k. Bydgoszczy, Nowa Dęba oraz Frydrychowo. Cztery spośród wszystkich placówek sieci działają na zasadach franczyzy, pozostałe są własnością TPPK.
W roku 2010 restauracje wdrożyły program lojalnościowy dla stałych klientów, po raz pierwszy pojawiły się także specjalne zestawy menu dla dzieci oraz towarzysząca im akcja na rzecz bezpieczeństwa najmłodszych na drodze. Dominującą grupą klientów sieci Leśne Runo są osoby często podróżujące samochodem w celach biznesowych, zaś w sezonie wakacyjnym wzmożony ruch generuje turystyka rodzinna oraz grupy zorganizowane.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Sieć przystacyjnych restauracji Leśne Runo zostanie wystawiona na sprzedaż