W ciągu ostatnich dwóch i pół roku zdecydowanie najwięcej nowych stacji na polskim rynku uruchomiła firma Shell Polska, która zajmuje dopiero czwartą pozycję w kraju pod względem liczby stacji. Jej sieć powiększyła się w tym czasie o prawie jedną trzecią.
Spółka BP Polska otworzyła w ciągu ostatnich dwóch i pół roku 46 stacji (przyrost o 15,1 proc.), Neste Polska - 33 stacje (wzrost o 48,5 proc.), a Statoil Poland - 26 placówek (przyrost o 11,3 proc.). PKN Orlen i Grupa Lotos zmniejszyły w tym czasie swoje sieci o kilkadziesiąt obiektów.
- Mamy swój plan rozwoju i jego się tyrzymamy. Porównujemy się wprawdzie z konkurentami, ale się z nimi nie ścigamy. Jeżeli rozwijamy się najszybciej, pozostaje nam się tylko cieszyć z tego, że nasz plan jest skuteczny - powiedział nam Paweł Żuk, dyrektor generalny Shell Polska.
Gdyby dotychczasowa tendencja została utrzymana, Shell w przyszłym roku mógłbny znaleźć się w pierwszej trójce, a być może nawet dwójce najliczniejszych sieci stacji w Polsce. Jednakże BP zapowiada utrzymanie tempa rozwoju swojej sieci, a Grupa Lotos jego wyraźne przyspieszenie. Kolejne zmiany w czołówce nie są zatem przesądzone.