PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sieć stacji eMILA wystawiona na sprzedaż

Autor: WNP.PL (Piotr Apanowicz)
20-06-2017 12:30
Sieć stacji eMILA wystawiona na sprzedaż
Fot. mat. pras.

Firma BM Reflex wystawiła na sprzedaż sieć 30 automatycznych stacji paliw działających pod marką eMILA. Spółka nie chce mówić o powodach tej decyzji ani o zainteresowaniu potencjalnych kupujących.

Na stronie internetowej BM Reflex pojawiło się enigmatyczne ogłoszenie o treści „Sprzedamy sieć stacji paliw eMILA”. Spółka nie informuje jakie są powody podjęcia takiej decyzji.
- Na tym etapie sprzedaży sieci nie udzielamy żadnych dodatkowych informacji na ten temat - ucina Jarosław Sidorczuk, rzecznik prasowy sieci eMILA.

Można jedynie domniemywać, że powody są zbliżone do tych, dla których z polskiego rynku kilka lat temu wycofała się fińska firma Neste, której część byłej sieci stanowią obecnie stacje eMILA: marże detaliczne na paliwa są na polskim rynku zbyt niskie, żeby utrzymać sieć bezobsługowych placówek, które mogą zarabiać wyłącznie na sprzedaży paliw.

W ostatnich latach w Polsce przeciętne marże na benzynę i olej napędowy kształtują się na poziomie 2-3 proc. Tradycyjne sieci i pojedyncze stacje paliw ratują się tym, że w coraz większym stopniu rozwijają ofertę pozapaliwową, rozszerzając sprzedaż produktów FMCG w sklepach i wprowadzając nowe usługi, na których marże są znacznie wyższe. Stacje automatyczne nie mają takiej możliwości.

Na początku 2014 roku, kiedy firma BM Reflex wchodziła na rynek detaliczny, Jarosław Sidorczuk tłumaczył w rozmowie z wnp.pl, że firma jest w nieco innej sytuacji niż Neste, której wyjście wytworzyło zresztą na rynku lukę w segmencie stacji bezobsługowych. - Od lat działamy na rynku hurtowej sprzedaży paliw i mamy dostęp do paliw w konkurencyjnych cenach, wejście na rynek detaliczny stanowi dla nas przedłużenie łańcucha sprzedaży - wyjaśniał.

Spółka miała dość ambitne plany. Pierwsza placówka eMILA uruchomiona została 22 stycznia 2014 roku na terenie centrum handlowego Multishop w Sochaczewie. Kilka miesięcy później do sieci dołączyło 27 stacji przejętych przez BM Reflex od spółki Shell Self Service. Shell kupił wcześniej całą, liczącą 105 stacji sieć Neste w Polsce, a następnie odsprzedał BM Reflex te stacje, których z różnych powodów nie zamierzał integrować z własną siecią. W kolejnym roku sieć urosła o kolejne dwie byłe stacje Neste. Strategia firmy przewidywała, że do końca 2020 roku na polskim rynku działać będzie 50 stacji paliw eMILA, przede wszystkim przy centrach i galeriach handlowych w średniej wielkości miastach, liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Od połowy 2015 roku licznik zatrzymał się jednak na 30 placówkach, działających głównie na Śląsku, w okolicach Trójmiasta i w centralnej części kraju.

Mimo to jest to obecnie największa w Polsce sieć stacji, działająca w trybie całkowicie bezobsługowym. Sieć ekonomiczna firmy Circle K Polska, o nazwie 1-2-3, licząca blisko 80 placówek, nie posiada wprawdzie sklepów, ale w większości przypadków stacje tej sieci wyposażone są w kasę z obsługą pracownika, podobnie jest na większości tzw. stacji przymarketowych, prowadzonych przez sieci handlowe. Z tych powodów wydaje się, że na wysoce konkurencyjnym rynku detalicznym w Polsce spółce niełatwo będzie znaleźć kupca na tak sprofilowany biznes.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (9)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 127 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

738 933 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 883 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP