XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Sieci handlowe silne w paliwach

Sieci handlowe silne w paliwach
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Stacje przy wielkich sklepach coraz agresywniej walczą z nafciarzami. Głównie ceną.

Niepostrzeżenie przy hipermarketach wyrósł groźny rywal dla Orlenu, Lotosu i zachodnich nafciarzy walczących o dostęp do portfeli polskich kierowców. Przez ostatni rok, do czerwca, przy wielkich sklepach pojawiło się aż 48 nowych stacji. Jest ich już w sumie 110 (dane Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego - POPiHN). Gdyby stanowiły jedną sieć, dałoby im to szóste miejsce w kraju - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Udział tych stacji w rynku sięga 5 proc., nieco mniej niż kontroluje Lotos (7 proc.). Wielcy mają więc się czego bać.

- Stacje działające przy marketach są poważnym zagrożeniem dla rynków lokalnych, na których działają. Ich celem bowiem na ogół nie jest osiąganie zysku, ale przyciąganie klientów na zakupy "pozapaliwowe". Dodatkowo umacniają wizerunek taniego hipermarketu dzięki niskim cenom paliw - ocenia William Kozik, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen.

Niskie ceny sprawiają, że sieci handlowe bywają oskarżane o stosowanie dumpingu czy sprzedaż paliw marnej jakości. Handlowcy stanowczo odpierają te zarzuty. - Jakość paliw na stacjach Tesco jest stale kontrolowana m.in. przez dostawcę, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Inspekcję Handlową i naszych kontrolerów - mówi Przemysław Skory z Tesco Polska.

Zapewnia, że firma stara się, by jej oferta była tańsza niż bezpośredniej konkurencji, czyli markowych sieci stacji. - Nie jesteśmy jedynymi, którzy sprzedają tanie paliwo. Wiele firm zadowala się niższą niż na innych stacjach marżą. Można ją osiągnąć, jeśli pilnuje się niskich kosztów - mówi Przemysław Skory.

I dodaje, że na stacjach Tesco nie ma np. myjni czy innych usług dodatkowych, których utrzymanie odbija się na cenie paliwa.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sieci handlowe silne w paliwach

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!