Na koniec trzeciego kwartału w Polsce działało około 6720 ogólnodostępnych stacji paliw. To o ponad 130 mniej niż na koniec ubiegłego roku i o prawie 200 mniej niż w rekordowym pod tym względem roku 2007.
Przede wszystkim obserwujemy nieustanny spadek liczby stacji w barwach obu polskich sieci koncernowych. Orlen, który w 2006 roku miał aż 1924 stacje zmniejszył swoją sieć do 1761 placówek. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku ubyło około 40 stacji z logo płockiego koncernu. Pomimo dążeniu do optymalizacji sieci i pozbywania się nierentownych placówek Orlen nieustannie powiększa liczbę obiektów w barwach Bliska. Według POPiHN było ich na koniec trzeciego kwartału 421, podczas gdy z początkiem ubiegłego roku działało ich nieco ponad 300.
Na reorganizację i optymalizację swojej sieci detalicznej postawił również Lotos. Gdańska spółka jeszcze pod koniec ubiegłego roku była wiceliderem krajowego rynku pod względem liczby stacji. Ze względu na wygasające umowy patronackie musiała jednak oddać pozycję na rzecz dwóch międzynarodowych koncernów - BP i Shella. W tej chwili koncern skupia w swojej sieci 324 placówki pod logo Lotos i Rafinerii Gdańskiej.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Spada liczba stacji w Polsce - tracą głównie Orlen i Lotos