Sprzedaż paliw lotniczych, to w Polsce niełatwa sprawa

Sprzedaż paliw lotniczych, to w Polsce niełatwa sprawa
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Powstaje coraz więcej miejsc do lądowania i coraz więcej lata też małych prywatnych śmigłowców i ultralekkich statków powietrznych. Rynek lotniczy wymusi więc, aby logistyka dostaw była ciągła i jak najmniej utrudniona. - mówi Dominika Odejewska z Centrum Obsługi Podróżnych w Nieżychowicach k. Chojnic

Piotr Mieszkowski: Z jednej strony jesteście Państwo właścicielami stacji. Z drugiej strony - posiadaczami helikoptera. Jak się ma sprawa dostaw i przechowywania paliw lotniczych w Polsce?

Dominika Odejewska:
Posiadamy sprzęt, w którym na szczęście nie musimy mieć paliwa lotniczego. Piszę, na szczęście, bo dostarczanie takiego paliwa na małe lotniska i lądowiska jest w Polsce dosyć utrudnione. Oczywiście w dużych portach lotniczych to nie problem.

Jesteśmy na końcowym etapie rejestrowania lotniska na naszym terenie i tu chcielibyśmy prowadzić sprzedaż paliw lotniczych. Oczywiście procedura zbudowania takiej "mini stacji" jest podobna do procedury budowy normalnej stacji paliw. Jest to pierwsze znaczne utrudnienie Oczywiście efekt tego jest taki, że większość osób dostarcza sobie paliwo lotnicze na własną rękę, często bardzo niebezpiecznie i nieekologicznie.

Piotr Mieszkowski: Jakie są inne bariery dla chcących sprzedawać paliwa lotnicze?

Dominika Odejewska:
Koleją, ogromną barierą postawienia takiej ministacji lotniczej jest oczywiście jej koszt. A jeszcze kolejną jest sprawa transportu takich paliw. Jest to o tyle utrudnione, że trzeba zamawiać bardzo duże ilości takiego paliwa. Rozwiązaniem może być postawienie własnej cysterny z takim paliwem.

Sprawa się troszeczkę poprawia, bo jeszcze 3 lata temu koncerny w ogóle nie przewidywały dostarczania takiego paliwa na lądowiska prywatne czy lotniska - teraz jest to bardziej ułatwione, ale duże limity przy zamawianiu są barierą.

Piotr Mieszkowski: Rynek lotniczy się dosyć mocno rozwija...

Dominika Odejewska:
Tak to prawda. Powstaje coraz więcej miejsc do lądowania i coraz więcej lata też małych prywatnych śmigłowców i ultralekkich statków powietrznych. Rynek lotniczy wymusi więc, aby logistyka dostaw była ciągła i jak najmniej utrudniona.

Kiedy ukończymy pomyślnie rejestrację lotniska, kolejnym etapem będzie dobre zaopatrzenie lotniska w paliwa. Po zarejestrowaniu lotniska ruch lotniczy w naszym regionie na pewno się zwiększy i będziemy starać się aby paliwa lotnicze były u nas w sprzedaży. Możliwe, że jakimś rozwiązaniem będzie dostarczanie takiego paliwa na stacje i stamtąd dowożenie go dla pojedynczych klientów bezpośrednio na lotnisko. U nas to odległość zaledwie ok. 800 metrów.

Dziękuję za rozmowę
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!