PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sprzedaż paliw lotniczych, to w Polsce niełatwa sprawa

Autor: paliwa.pl
21-12-2014 13:39 |  aktualizacja: 21-12-2014 12:06
Sprzedaż paliw lotniczych, to w Polsce niełatwa sprawa
fot. Fotolia

Powstaje coraz więcej miejsc do lądowania i coraz więcej lata też małych prywatnych śmigłowców i ultralekkich statków powietrznych. Rynek lotniczy wymusi więc, aby logistyka dostaw była ciągła i jak najmniej utrudniona. - mówi Dominika Odejewska z Centrum Obsługi Podróżnych w Nieżychowicach k. Chojnic

Piotr Mieszkowski: Z jednej strony jesteście Państwo właścicielami stacji. Z drugiej strony - posiadaczami helikoptera. Jak się ma sprawa dostaw i przechowywania paliw lotniczych w Polsce?
Dominika Odejewska: Posiadamy sprzęt, w którym na szczęście nie musimy mieć paliwa lotniczego. Piszę, na szczęście, bo dostarczanie takiego paliwa na małe lotniska i lądowiska jest w Polsce dosyć utrudnione. Oczywiście w dużych portach lotniczych to nie problem.

Jesteśmy na końcowym etapie rejestrowania lotniska na naszym terenie i tu chcielibyśmy prowadzić sprzedaż paliw lotniczych. Oczywiście procedura zbudowania takiej "mini stacji" jest podobna do procedury budowy normalnej stacji paliw. Jest to pierwsze znaczne utrudnienie Oczywiście efekt tego jest taki, że większość osób dostarcza sobie paliwo lotnicze na własną rękę, często bardzo niebezpiecznie i nieekologicznie.

Piotr Mieszkowski: Jakie są inne bariery dla chcących sprzedawać paliwa lotnicze?

Dominika Odejewska:
Koleją, ogromną barierą postawienia takiej ministacji lotniczej jest oczywiście jej koszt. A jeszcze kolejną jest sprawa transportu takich paliw. Jest to o tyle utrudnione, że trzeba zamawiać bardzo duże ilości takiego paliwa. Rozwiązaniem może być postawienie własnej cysterny z takim paliwem.

Sprawa się troszeczkę poprawia, bo jeszcze 3 lata temu koncerny w ogóle nie przewidywały dostarczania takiego paliwa na lądowiska prywatne czy lotniska - teraz jest to bardziej ułatwione, ale duże limity przy zamawianiu są barierą.

Piotr Mieszkowski: Rynek lotniczy się dosyć mocno rozwija...

Dominika Odejewska:
Tak to prawda. Powstaje coraz więcej miejsc do lądowania i coraz więcej lata też małych prywatnych śmigłowców i ultralekkich statków powietrznych. Rynek lotniczy wymusi więc, aby logistyka dostaw była ciągła i jak najmniej utrudniona.

Kiedy ukończymy pomyślnie rejestrację lotniska, kolejnym etapem będzie dobre zaopatrzenie lotniska w paliwa. Po zarejestrowaniu lotniska ruch lotniczy w naszym regionie na pewno się zwiększy i będziemy starać się aby paliwa lotnicze były u nas w sprzedaży. Możliwe, że jakimś rozwiązaniem będzie dostarczanie takiego paliwa na stacje i stamtąd dowożenie go dla pojedynczych klientów bezpośrednio na lotnisko. U nas to odległość zaledwie ok. 800 metrów.

Dziękuję za rozmowę
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 876 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

560 045 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP