PKN Orlen poinformował, że w związku z wyraźnym negatywnym wpływem rekordowo wysokich cen na stacjach na wolumeny sprzedaży, koncern stara się utrzymywać ceny poniżej psychologicznej bariery 5 PLN. Ten komunikat potwierdza wcześniejsze doniesienia, że w styczniu w Polsce spadła sprzedaż paliw. Ujemna dynamika miała sięgnąć nawet 10 proc.
Jego zdaniem nie jest to zjawisko charakterystyczne tylko dla Polski ze względu na relatywnie mocnego dolara, co może powodować problemy z realizacją ambitnych prognoz globalnego zużycia paliw w tym roku.
- Przypominamy, że segment detaliczny w PKN Orlen wypracował w 2009 roku 880 mln zł EBIT, a w 2010 roku szacujemy ten wynik na około 793 mln zł ze względu na spadek marży detalicznej. Zakładane dotychczas przez nas utrzymanie się tych poziomów w 2011 roku może okazać się zbyt optymistyczne - ocenia analityk.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Sprzedaż paliw w styczniu mogła spaść nawet o 10 proc.