PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stacje paliw. Benzyna to zbyt mało, chcemy usług i jedzenia

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
09-12-2017 14:00 |  aktualizacja: 09-12-2017 10:24
Stacje paliw. Benzyna to zbyt mało, chcemy usług i jedzenia

Rośnie sprzedaż gastronomiczna. Powoli i w coraz szerszym zakresie stacje paliw przeobrażają się w obiekty, które coraz udatniej zastępują bary, a nawet restauracje.

Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Coraz szybszym krokiem zbliża się czas wielkiego przeobrażenia stacji benzynowych. Przede wszystkim przestaną być tylko stacjami benzynowymi. Jak na to wyzwanie odpowiadają Lotos, Orlen, Circle K?

  • Koncerny naftowe usilnie szukają nowych sposobów zarabiania na stacjach benzynowych.
  • Dylemat: ile inwestować w ładowarki do samochodów elektrycznych?
  • Coraz częściej na stacji można zrobić zakupy i zjeść.
Oto scenka, którą już niedługo zobaczymy na naszej ulubionej stacji benzynowej: "Do pełna poproszę" - mówi kierowca; "Bak czy akumulator?" - zapyta pracownik stacji. Znane nam od lat swojskie stacje i stacyjki benzynowe odchodzą do przeszłości...

W Polsce doliczono się ich w zeszłym roku ponad 6,8 tys. Około 60 proc. należy do większych lub mniejszych koncernów. I to one ulegną przeobrażeniom w pierwszej kolejności. Po prostu dużym firmom łatwiej będzie sfinansować zmiany.

Trochę benzynowe, trochę elektryczne


Jednym z największych wyzwań dla właścicieli stacji benzynowych może stać się prawidłowe wskazanie dalszego kierunku ich rozwoju. A dokładnie znalezienie odpowiedzi na pytanie: instalować na stacjach słupki z instalacjami do ładowania aut elektrycznych, czy nie?

- To wcale nie jest takie oczywiste. - mówi Adam Pawłowicz, wiceprezes zarządu spółki Lotos Paliwa. - Należy pamiętać, że na razie samochody elektryczne używane są głównie w granicach miast. A to oznacza, że ich baterie niekoniecznie ładuje się na stacjach benzynowych.

To - co podkreśla Pawłowicz - rodzi wiele kolejnych pytań. Wśród nich najważniejsze: czy auta będą ładowane na stacjach, czy raczej na parkingach, przy galeriach handlowych? A może po prostu w garażu?

- Te wątpliwości nie oznaczają bynajmniej, że spółka nie będzie montowała ładowarek w swoich obiektach - dodaje.

Wydaje się, że akurat w Lotosie już podjęli strategiczną decyzję. Do jesieni przyszłego roku zamontują ładowarki na tuzinie stacji przy autostradzie A1. Dzięki temu będzie można komfortowo przejechać samochodem elektrycznym z Warszawy do Gdańska. Później koncern chce zainstalować ładowarki na kolejnych 38 stacjach w pobliżu autostrad A2 i A4.

Są jednak i tacy, którzy uważają, że polski rynek samochodów elektrycznych nie będzie na tyle atrakcyjny, by opłacało się inwestować w dużą liczbę stanowisk do ich ładowania.

NA GIEŁDZIE


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

21 115 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

726 715 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP