PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stacje paliw Biedronki byłyby kolejnym ciosem w niezależnych

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
07-09-2011 05:52
Stacje paliw Biedronki byłyby kolejnym ciosem w niezależnych

Dzisiaj nie widzimy wartości dodanej, którą mogłyby przynieść własne stacje paliw przy sklepach Biedronka - mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka

Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Ewentualne wejście Biedronki na rynek detalicznej sprzedaży paliw miałoby duży wpływ przede wszystkim na rynki lokalne - przekonują eksperci pytani przez portal wnp.pl. O wejściu największej sieci handlowej działającej w naszym kraju w sprzedaż paliw mówi się od lat.

Sama Biedronka, póki co, nie formułuje żadnych planów w tym kierunku. - Na razie takich projektów nie ma - powiedział w rozmowie z portalemspozywczym.pl Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka. - Nie mogę oczywiście powiedzieć z dzisiejszej perspektywy, czy w odległej przyszłości zdecydujemy się na tworzenie sieci stacji paliw, czy nie - zastrzegł.
Skupiająca obecnie ponad 1700 sklepów sieć znana jest z agresywnej polityki cenowej. Czy wejście na rynek sprzedaży paliw mogłoby wiązać się z podobną strategią? - Wszystko zależy od tego, jaką role odgrywałaby sprzedaż paliw w koncepcji strategicznej sieci - mówi nam jeden z ekspertów rynku detalicznego. - W większości przypadków dla sieci handlowych paliwa są tylko środkiem do celu, jakim jest przyciągnięcie większej liczby klientów do zakupów w samym sklepie. Jeśli Biedronka przyjęłaby tę samą strategię to przeceny mogłyby być znaczące. Straty z tego tytułu powetowałaby sobie większymi obrotami w sklepie - dodaje.

Inna sprawa, że uruchamiając sieć kilkudziesięciu czy nawet kilkuset stacji Biedronka stałaby się łakomym kąskiem dla producentów paliw. - Duże wolumeny sprzedaży gwarantowałyby zatem możliwość wynegocjowania znacznie korzystniejszych cen hurtowych niż w przypadku małych sieci lub pojedynczych stacji - przyznaje ekspert.

Według chcącego zachować anonimowość menedżera jednej z największych sieci stacji w Polsce wpływ wejścia Biedronki w sprzedaż paliw byłby dość ograniczony. - Zauważmy, że sklepy tej sieci najczęściej powstają w miejscach dużych skupisk ludności, jak osiedla mieszkaniowe w dużych miastach. Tam nie ma zazwyczaj miejsca na uruchomienie stacji paliw. Więcej możliwości byłoby w mniejszych miejscowościach, gdzie i miejsca na stację jest więcej i ceny gruntów są niższe - argumentuje. W tej sytuacji Biedronka stałaby się konkurencją głównie dla stacji prywatnych, które na rynkach lokalnych mają wciąż mocną pozycję a czasem są wręcz lokalnym monopolistą. - Duże koncerny nie widzą wystarczającego potencjału do inwestowania w takich lokalizacjach - dodaje menedżer.

Co na to Biedronka? - (…) dzisiaj nie widzimy wartości dodanej, którą mogłyby przynieść własne stacje paliw przy sklepach Biedronka - mówi Tomasz Suchański.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP