PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stacje paliw coraz lepsze

Autor: wnp.pl (PA)
03-08-2017 16:51
Stacje paliw coraz lepsze
Fot. Shutterstock.com

Poziom satysfakcji klientów stacji paliw systematycznie rośnie, maleją z kolei różnice w ocenie poszczególnych sieci. Kierowcy najwyżej oceniają sieci: Lotos, Statoil (Circle K) i Orlen, a najważniejszym czynnikiem wpływającym na satysfakcję kierowców jest jakość paliwa - wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Zgodnie z wynikami badania stacje paliw prezentują bardzo wyrównany poziom, biorąc pod uwagę satysfakcję klientów - między liderem a najniżej ocenianą siecią są tylko 3 punkty różnicy w skali 100 stopniowej. Można więc uznać, że sieci stają się względem siebie coraz bardziej konkurencyjne.
 W rankingu satysfakcji klientów stacji najwyżej oceniono stacje Lotos (80 proc. wskazań), przed Statoil (Circle K) i PKN Orlen (po 89 proc.), Shell (78 proc.) i BP (77 proc.). Mimo wzrostu satysfakcji klientów wszystkich sieci stacji w ciągu ostatniego roku, zauważalny jest spadek ich lojalności.

W rankingu lojalności również przewodzi Lotos (73 proc. badanych), przed Shell (71 proc.), BP i Statoilem (70 proc.) oraz Orlenem (69 proc.).

Kierowcy potwierdzają, że największy wpływ na ich satysfakcję z danej sieci stacji mają: jakość paliwa, jakość obsługi, oznakowanie stacji, czystość oraz gęstość sieci.

Jeśli chodzi o korzystanie z dodatkowych usług, to widać pewne różnice w zależności od sieci. Orlen i Statoil (Circle K) to stacje, na których najczęściej kupowane są ciepłe napoje, w przypadku Lotosu oraz Shella klienci najczęściej korzystają z usługi mycia szyb, zaś na BP kierowcy najczęściej korzystają z asortymentu  sklepu na stacji.

Liderzy w poszczególnych kategoriach to Orlen - pod względem postrzeganej gęstość sieci oraz oferty gastronomicznej, Lotos - pod względem jakości obsługi, czystości stacji, postrzeganych cen i oznakowania, a także BP - w zakresie sklepu i usług dodatkowych oraz wystroju stacji.

Znaczny wpływ na wybór stacji mogą mieć też programy lojalnościowe. Zdecydowanym liderem w tej kategorii jest BP - program lojalnościowy tej sieci przyciąga aż 40 proc. klientów.

- Nieduże różnice w ocenie satysfakcji stacji paliw wpływają bezpośrednio na lojalność wobec nich. Jeśli wszystkie sieci gwarantują podobną jakość i ofertę, klient wie, że może spodziewać się odpowiedniego standardu, niezależnie od tego, którą z nich wybierze. W związku z brakiem cech istotnie wyróżniających daną sieć, marka przestaje mieć duże znaczenie. Cechą wyróżniającą daną markę może być na przykład atrakcyjny program lojalnościowy, tak jak jest w przypadku sieci BP, wówczas jest to dodatkowa zachęta do skorzystania ze stacji. Być może jest to sygnał dla właścicieli stacji, że aby się wyróżnić muszą poszukać nowych rozwiązań, być może w obszarze usług dodatkowych, które spowodują, że kierowcy częściej będą wybierali ich sieć  - komentuje Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia.

Badanie przeprowadzono metodą CAWI (ankiety online) w terminie luty-maj 2017 na próbie 1724 respondentów. Respondentami byli kierowcy tankujący regularnie na stacjach: BP, Lotos, Orlen, Shell oraz Statoil (badanie było realizowane przed zmianą nazwy sieci Statoil na Circle K).
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 225 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

744 090 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 883 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP