Stacje paliw: Lotos stracił pozycję wicelidera

Stacje paliw: Lotos stracił pozycję wicelidera
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Polska spółka reformuje i modernizuje sieć. Kosztowało ją to jednak utratę pozycji wicelidera pod względem liczby stacji.

BP Polska przyznaje się do 349 placówek, Lotos - do 346. Kilka miesięcy temu koncern BP, trzeci na krajowym rynku stacji paliw, doganiał pod względem ich liczby wicelidera - Grupę Lotos. I stało się - napisał "Puls Biznesu".

- W tym roku w sieci naszego koncernu przybyło 9 stacji. Planujemy jeszcze uruchomienie w 2007 r. co najmniej kilkunastu. Będą to placówki wyłącznie tzw. partnerskie (działające na podstawie umowy z prywatnym przedsiębiorcą - przyp. "PB"). Nowych stacji obecnie nie budujemy - informuje Dorota Adamska, rzecznik BP Polska.

Tymczasem stacje paliw to pięta achillesowa Lotosu. Jeszcze kilka lat temu firma mówiła o szybkim osiągnięciu poziomu 500 placówek. - Dla nas najważniejsza jest efektywność, a nie wielkość sieci - podkreśla Jacek Neska, pełnomocnik dyrektora generalnego Grupy Lotos ds. handlu.

I na poprawie tej efektywności (w 2007 r. sieć Lotosu zanotowała 50 mln zł straty na działalności operacyjnej) skoncentrowały się starania firmy. Część działań reformatorskich została już zakończona. Spółka m.in. zwiększyła ilość sprzedawanego paliwa, obniżyła koszty budowy stacji i zużycie energii. Wdrożyła program Lotos Biznes, który pozwolił pozyskać klientów flotowych - czytamy w "Pulsie Biznesu".

W lutym tego roku, jako jeden z ostatnich, wystartował Navigator - program lojalnościowy dla klientów indywidualnych. Z opóźnieniem w stosunku do rywali ruszyła też pod koniec 2007 r. sprzedaż paliwa typu premium pod nazwą Dynamic - napisał "PB".

Sekret spadającej liczby stacji Lotosu tkwi też w zmianie strategii. Spółka stopniowo pozbywa się mało efektywnych stacji patronackich. Najlepsze z nich otrzymują propozycje przystąpienia do nowego systemu partnerskiego Rodzina Lotos. Tu trafiają również nowi partnerzy pozyskani spośród prywatnych właścicieli. Do 2013 r. stacje patronackie mają w ogóle zniknąć. Pozostanie sieć stacji własnych oraz stacje partnerskie. Gdańska spółka myśli jednak o powiększeniu liczby stacji w sieci - wyjaśnia "PB".
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Stacje paliw: Lotos stracił pozycję wicelidera

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!