Stacje benzynowe czeka w tym roku prawdziwa batalia. W dobie szaleńczo rosnących cen paliw sieci, aby przyciągnąć klientów, na potęgę rozbudowują usługi gastronomiczne.
O dodatkowe usługi chce zadbać również rosyjski Łukoil, który prowadzi w Polsce 103 stacje, a w tym roku chce otworzyć kolejnych 20. - Naszym celem jest oferowanie usług gastronomicznych w 30 proc. naszych lokalizacji - mówi dziennikowi Vladimir Yatrov, menedżer ds. kontaktów z mediami w polskim oddziale koncernu.
W tym roku bardzo mocno na gastronomię postawi także PKN Orlen. W tym roku spółka ma zamiar stworzyć kilkaset barów, z których każdy będzie kosztować między 50 a 100 tys. zł.
Obecnie udział produktów pozapaliwowych i usług w sprzedaży na stacjach wynosi 50 proc. Na Zachodzie jest to 70 proc. i Polska będzie dość szybko dążyć do tego modelu - napisał "WSJ Polska".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Stacje paliw szykują się do gastronomicznej wojny