PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Stacje PKN Orlen mogą pojawić się w kolejnych krajach

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
30-08-2017 14:05 |  aktualizacja: 30-08-2017 16:39
Stacje PKN Orlen mogą pojawić się w kolejnych krajach

Rynek polski, niemiecki i czeski są do siebie bardzo podobne, ale jednak charakteryzują się nieco innym podejściem konsumentów do oferty stacji paliw - mówi Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży.

Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)

Nie tylko dynamiczny rozwój w Polsce, Czechach, Niemczech i na Litwie, ale także możliwość wejścia z siecią stacji paliw Orlen do kolejnych europejskich krajów zapowiada w rozmowie z wnp.pl Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży.

Jaką wagę przywiązuje PKN Orlen do segmentu detalicznego i jak to się przekłada na plany rozwoju na poszczególnych rynkach, które z nich są najbardziej perspektywiczne?


- Nasze marki i standardy w poszczególnych krajach europejskich są bardzo silne. Każdy z rynków, na których jesteśmy obecni, jest rozwojowy i perspektywiczny. Wolumen paliwowy na wszystkich rynkach macierzystych wzrósł w roku 2016 o 2,5 proc., przy czym najwyższy wzrost został zanotowany na rynku polskim (6 proc.) i czeskim (14 proc.). To pokazuje, że rynki Europy Środkowej, na których działa Orlen są bardzo atrakcyjne. Szacujemy, że do 2021 roku poziom konsumpcji paliw na rynkach macierzystych powinien wzrosnąć o kolejne 3 proc., przy czym najwyższy wzrost - o 9 proc. - planowany jest w Polsce.

Czy PKN Orlen rozważa możliwość wejścia na rynek detaliczny w innych krajach poza tymi czterema, w których już jest obecny? Na Ukrainę, Słowację, a może dalej na Zachód, skoro powiodło się na najtrudniejszym rynku niemieckim?


- Niewątpliwie chcemy rozwijać segment detaliczny, który jest perłą w koronie PKN Orlen. Mamy pełen przegląd rynków europejskich, wiemy jak wygląda struktura sieci detalicznych na tych rynkach. Obecnie dysponujemy takimi standardami i doskonałością operacyjną, że jestem przekonany, iż poradzilibyśmy sobie w każdym kraju w Europie. Należy jednak pamiętać, że nie zależy to jedynie od naszej chęci zaznaczenia obecności na danym rynku, ale również od tego czy pojawi się na nim odpowiednia okazja akwizycyjna. Skuteczna i efektywna budowa sieci detalicznej na rynku zagranicznym ma uzasadnienie ekonomiczne i zapewnia potencjał wzrostu dopiero od pewnej skali sieci. Rozglądamy się i jeśli takie okazje się pojawią, na pewno uważnie je rozpatrzymy.

W dalszej części rozmowy m.in.:

  • Jaki produkt oferowany na stacjach paliw nie przyjął się w Niemczech?
  • Czy w ciągu roku, dwóch marka Bliska zniknie?
  • Jaka część przychodów na stacjach Orlen pochodzi ze sprzedaży pozapaliwowej?
  • O!Shop - jak wyglądają plany rozwoju tej marki?
  • Czy są  granice tego, czym jeszcze może stać się stacja paliw?



wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (12)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

21 552 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

598 936 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 045 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.