PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Stacje PKN Orlen mogą pojawić się w kolejnych krajach

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
30-08-2017 14:05 |  aktualizacja: 30-08-2017 16:39
Stacje PKN Orlen mogą pojawić się w kolejnych krajach

Rynek polski, niemiecki i czeski są do siebie bardzo podobne, ale jednak charakteryzują się nieco innym podejściem konsumentów do oferty stacji paliw - mówi Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży.

Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)

Nie tylko dynamiczny rozwój w Polsce, Czechach, Niemczech i na Litwie, ale także możliwość wejścia z siecią stacji paliw Orlen do kolejnych europejskich krajów zapowiada w rozmowie z wnp.pl Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży.

Jaką wagę przywiązuje PKN Orlen do segmentu detalicznego i jak to się przekłada na plany rozwoju na poszczególnych rynkach, które z nich są najbardziej perspektywiczne?


- Nasze marki i standardy w poszczególnych krajach europejskich są bardzo silne. Każdy z rynków, na których jesteśmy obecni, jest rozwojowy i perspektywiczny. Wolumen paliwowy na wszystkich rynkach macierzystych wzrósł w roku 2016 o 2,5 proc., przy czym najwyższy wzrost został zanotowany na rynku polskim (6 proc.) i czeskim (14 proc.). To pokazuje, że rynki Europy Środkowej, na których działa Orlen są bardzo atrakcyjne. Szacujemy, że do 2021 roku poziom konsumpcji paliw na rynkach macierzystych powinien wzrosnąć o kolejne 3 proc., przy czym najwyższy wzrost - o 9 proc. - planowany jest w Polsce.

Czy PKN Orlen rozważa możliwość wejścia na rynek detaliczny w innych krajach poza tymi czterema, w których już jest obecny? Na Ukrainę, Słowację, a może dalej na Zachód, skoro powiodło się na najtrudniejszym rynku niemieckim?


- Niewątpliwie chcemy rozwijać segment detaliczny, który jest perłą w koronie PKN Orlen. Mamy pełen przegląd rynków europejskich, wiemy jak wygląda struktura sieci detalicznych na tych rynkach. Obecnie dysponujemy takimi standardami i doskonałością operacyjną, że jestem przekonany, iż poradzilibyśmy sobie w każdym kraju w Europie. Należy jednak pamiętać, że nie zależy to jedynie od naszej chęci zaznaczenia obecności na danym rynku, ale również od tego czy pojawi się na nim odpowiednia okazja akwizycyjna. Skuteczna i efektywna budowa sieci detalicznej na rynku zagranicznym ma uzasadnienie ekonomiczne i zapewnia potencjał wzrostu dopiero od pewnej skali sieci. Rozglądamy się i jeśli takie okazje się pojawią, na pewno uważnie je rozpatrzymy.

W dalszej części rozmowy m.in.:

  • Jaki produkt oferowany na stacjach paliw nie przyjął się w Niemczech?
  • Czy w ciągu roku, dwóch marka Bliska zniknie?
  • Jaka część przychodów na stacjach Orlen pochodzi ze sprzedaży pozapaliwowej?
  • O!Shop - jak wyglądają plany rozwoju tej marki?
  • Czy są  granice tego, czym jeszcze może stać się stacja paliw?



wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (9)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 480 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

328 965 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP