PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stacje paliw

Automaty vendingowe

Autor: Kwartalnik "Telekomunikacja i Techniki Informacyjne", Zdzisław Pisiński
23-10-2013 14:36 |  aktualizacja: 23-10-2013 14:40

Sprzedaż pozapaliwowa na stacji może znacząco zwiększyć się dzięki wykorzystaniu automatów wrzutowych (vendingowych). Jest to szczególnie istotne zwłaszcza w zakresie wciąż rozwijającej się przystacyjnej gastronomii, ale oferta asortymentu sprzedawanego przez automaty nie musi i nie powinna ograniczać się jedynie do gorących napojów.

W końcowej dekadzie ubiegłego wieku starania, by po latach zapóźnień nadgonić zachodni konsumpcjonizm, przyniosły gwałtowny rozwój rynku vendingowego w Polsce. Najbardziej widocznym tego przejawem była sprzedaż w tym kanale gorących napojów, zwłaszcza kawy. Były to jednak głownie produkty instant - kawa rozpuszczalna i jej syntetyczne zabielacze. Tanie, przewidywalne w smaku oraz łatwe w przechowywaniu i transporcie, miały niezaprzeczalne atuty w lokalizacjach odwiedzanych przez obsługę tylko raz na jakiś czas.
- Obecnie wymagania klientów, przynajmniej w zakresie gorących napojów, są na takim poziomie, że żaden automat vendingowy nie jest w stanie ich spełnić - ocenia Marek Robacha z firmy Primulator. Nadszedł czas kawomatów - ekspresów ciśnieniowych wykorzystujących najwyższej jakości, świeżo zmieloną kawę ziarnistą w szerokim przekroju smakowym oraz mleko płynne do cappuccino, latte itd. Bez nich niemożliwy byłby rozwój przystacyjnych konceptów gastronomicznych, które w warunkach utrzymujących się od dłuższego czasu niskich marż na paliwie coraz częściej stanowią podstawę utrzymania zarówno stacji koncernowych, jak i niezależnych.

Automaty stricte vendingowe, tj. wydające towar po wrzuceniu monety czy żetonu, pozostały jednak niezastąpione w sprzedaży zimnych napojów w puszkach czy butelkach oraz przekąsek w opakowaniach jednorazowych. Na produktach gastronomicznych jednak oferta vendingowa się nie kończy.

Zwyczajowa kawa

Vending jako sposób na "automatyczne" przygotowanie "produktu sprzedażowego" powinien głównie być wykorzystywany jako wsparcie dla obsługi stacji, zazwyczaj otwartej całą dobę.

- Takie urządzenia, jak ekspresy ciśnieniowe, przygotowujące wysokiej jakości napoje, są już na stacjach standardem. Coraz częściej pojawiają się też inne urządzenia, np. zupper - przygotowujący gorącą zupę, natomiast główną przesłanką wykorzystania maszyn vendingowych na stacjach powinna być potrzeba ich klientów i nieobciążanie dodatkowymi obowiązkami obsługi stacji. W wypadku urządzeń do kawy należy pamiętać, że jakość sprzedawanego napoju nie może być niska, ponieważ wszystkie sieciowe firmy paliwowe wypracowały przez lata odpowiednio wysokie standardy, do których należy dążyć. W wypadku urządzeń do zupy z pewnością korzystne są lokalizacje tranzytowe, gdzie potrzeba zaspokojenia głodu produktem na ciepło, jako dodatkiem do hot doga, kanapki itp., jest niezbędna - mówi Andrzej Nartowicz, wspólnik w firmie Ideal Group. Warto też wspomnieć o takich produktach jak napoje energetyzujące czy lody, które pozwalają stacji paliw na rozwinięcie oferty w marce własnej. Z bogatym wachlarzem tych rozwiązań można zapoznać się podczas corocznych Międzynarodowych Targów "Stacja Paliw".

KOMENTARZE ()

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 832 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 765 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP