PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stacje paliw

Orlen uruchomił platformę Stacja Innowacja

Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
29-09-2017 12:53
Orlen uruchomił platformę Stacja Innowacja

Niebawem okaże się, czy nowy pomysł Orlenu "zaskoczył".

Fot. Mat pras.

W ramach realizacji strategii rozwoju PKN Orlen uruchomił platformę Stacja Innowacja, gdzie pracownicy stacji paliw z całej Polski mogą zgłaszać swoje pomysły na innowacje.

  • Pracownicy stacji mają możliwość zgłaszania swoich pomysłów w ramach cyklicznie trwających konkursów.
  • Najbardziej innowacyjne pomysły zostaną wdrożone w całej sieci.
  • Tylko w ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania aplikacji pracownicy stacji zgłosili już ponad 300 innowacyjnych propozycji.
Przygotowana aplikacja pozwala przełożyć ich doświadczenie i kreatywność na konkretne działania, dotyczące  dostosowania oferty do potrzeb klientów oraz usprawniania procesów wewnętrznych. 

Sieć detaliczna Orlenu w Polsce liczy ponad 1700 obiektów, obsługiwanych przez około 20 tysięcy osób zatrudnianych przez prowadzących stacje. 

Ich bieżący kontakt z klientami i praktyczna znajomość procesów operacyjnych stanowią istotny kapitał, który spółka chce wykorzystywać. Narzędzie Stacja Innowacja dając możliwość zgłaszania pomysłów wszystkim pracownikom stacji, jest największą tego typu platformą wdrożoną komercyjnie w Polsce. 

Aplikacja została zaprojektowana w taki sposób, żeby umożliwiać także kompleksową ocenę pomysłów oraz monitorowanie procesu ich wdrożenia. Przy jej tworzeniu koncern korzystał z doświadczeń zdobytych podczas prowadzenia, zakończonego sukcesem, globalnego konkursu crowdsourcingowego na usprawnienie procesów technologicznych produkcji. 

- Zarówno w naszych wartościach korporacyjnych, jak i filarach strategii niezwykle istotną rolę odgrywają ludzie - mówi Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży. - To właśnie oni, ich wiedza i doświadczenie, stanowią ważne źródło naszej przewagi konkurencyjnej. Jednak pełne wykorzystanie tego potencjału w organizacji o takiej skali działania jak PKN Orlen, wymaga specjalistycznych narzędzi. Jesteśmy przekonani, że nowoczesna, zbudowana w oparciu o szerokie konsultacje platforma wdrażania innowacyjnych rozwiązań, pozwoli nam trwale umacniać pozycję rynkową w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu - dodaje Leszczyński.

Pracownicy stacji mają możliwość zgłaszania swoich pomysłów w ramach cyklicznie trwających konkursów.  Każdy z nich dotyczy innego tematu, jak np. budowa nowoczesnej sieci sprzedaży paliw, unikalne doświadczenia zakupowe czy doskonałość operacyjna, wpisującego się w cele strategiczne segmentu detalicznego. 

Najbardziej innowacyjne pomysły zostaną wdrożone w całej sieci, a ich autorzy będą nagradzani przez koncern.  Tylko w ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania aplikacji pracownicy stacji zgłosili już ponad 300 innowacyjnych propozycji rozwoju sieci detalicznej, które w kolejnym etapie zostaną poddane szczegółowej analizie.
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Warszawa, 5 grudnia 2017

  • Strategia ciepłownictwa #PGE. Jakie aktywa zostaną poza PGE Energia Ciepła? bit.ly/2Bs5X3n
    wnp.pl
  • Nierówności płacowe jeszcze nigdy nie rosły tak szybko bit.ly/2BrhoIH
    wnp.pl
  • Ubezpieczyciele wypłacają w Polsce coraz więcej pieniędzy bit.ly/2yB9mHL
    wnp.pl
  • Masz diesla, powinieneś się obawiać? @MR_GOV_PL zabiera głos bit.ly/2oeRFxE
    wnp.pl
  • Polski bank wyda miliony na nowoczesne rozwiązanie bit.ly/2ob6l0V
    wnp.pl

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP