PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stacje paliw

Po pojazd na stację paliw

Autor: Paweł Bernaciak
16-07-2017 10:04 |  aktualizacja: 16-07-2017 09:03

Elastyczność oferty stacji, możliwość pozyskania jak najszerszej grupy klientów, najlepiej nowych - decyduje o jej dochodowości. Czy szansę taką daje tak modny dziś carsharing? Czy stacja, oprócz paliw, może też oferować same pojazdy?

- Nasze otwarcie na te usługi to efekt długoterminowej obserwacji rynku stacji, zmian w sposobie poruszania się ludzi po mieście, uwarunkowań demograficznych. Podjęliśmy współpracę z Traficar, aby zbliżyć się do kolejnego pokolenia, szczególnie ludzi kończących studia, zdobywających pierwsze doświadczenia zawodowe, którzy już teraz potrzebują szybkiego i uniwersalnego sposobu poruszania się po mieście, a dla których inwestycja we własny samochód jest nieefektywna bądź poza zasięgiem finansowym - tłumaczy Łagowski.

Od 1 czerwca br. na wybranych stacjach Orlenu w Krakowie i Warszawie można wypożyczyć srebrne Renault Clio. Klienci za pomocą smartfonu mogą zlokalizować pojazd, zarezerwować go, a następnie zostawić w dowolnym miejscu. Za wdrożenie usługi odpowiada firma Express.

Wejście w carsharing niewątpliwie poprzedziła obserwacja konkurencji. W połowie 2016 r. Grupa Lotos z 99Rent uruchomiła tradycyjny wynajem aut osobowych i małych dostawczych , w celu upowszechnienie usługi, z której Polacy do tej pory korzystali głownie podczas zagranicznych wycieczek (przy każdym lotnisku są wypożyczalnie firm zajmujących się tą usługą globalnie, jak np. amerykański AVIS). Mówiliśmy o carsharingu jako propozycji biznesowej. Wracając do źródeł tego pojęcia, nie sposób nie wspomnieć o współpracy Lotosu z BlaBlaCar, której klientom, podróżującym wspólnie, gdański koncern oferuje rabaty przy dalszych wyprawach.

Wizerunkowo, ale i za kasę


- Współpracę rozpatrujemy w dwóch wymiarach. Po pierwsze umożliwia zwiększenie wykorzystania potencjału naszych stacji - biznesu, w którym stykamy się z ostatecznym odbiorcą - kierowcą. Dodatkowo wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych klientów - chcemy przekonać ich, że marka Orlen to klasa premium nie tylko w zakresie paliw, ale także gastronomii, sklepów convenience czy nowych usług, takich jak carsharing. W ten sposób możemy też zaprezentować szerszej grupie odbiorców ofertę restauracji szybkiej obsługi Stop Cafe 2.0 i sklepów O!Shop, idealnych dla zabieganych klientów w miastach. Nie bez znaczenia pozostaje aspekt prośrodowiskowy, który wynikał będzie z użytkowania naszych wysokojakościowych paliw przez niskoemisyjne pojazdy - mówi Łagowski.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 307 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP