PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stacje paliw

Po pojazd na stację paliw

Autor: Paweł Bernaciak
16-07-2017 10:04 |  aktualizacja: 16-07-2017 09:03

Elastyczność oferty stacji, możliwość pozyskania jak najszerszej grupy klientów, najlepiej nowych - decyduje o jej dochodowości. Czy szansę taką daje tak modny dziś carsharing? Czy stacja, oprócz paliw, może też oferować same pojazdy?

Według Uniwersytetu Berkeley (2011) jeden samochód w carsharingu zastępuje od 9 do 13 aut prywatnych. Nie bez znaczenia jest też, że EV, jako mobilne magazyny energii w czasie spoczynku, mogą stanowić o samowystarczalności i bezpieczeństwie energetycznym obiektów infrastruktury krytycznej. Na razie Traficar ma auta konwencjonalne.

Carsharing jest łączony z segmentem aut elektrycznych. Rozwój tego rynku jest, niestety, ograniczony skromną liczbą powszechnie dostępnych punktów ładowania. Z ładowarek EV PKN Orlen testuje Teslę. Grupa Lotos współpracuje zaś z ENERGĄ, udostępniając stacje na Pomorzu pod ładowarki instalowane przez Enspiron. W kwietniu ENERGA jako pierwsza w Polsce uruchomiła w Gdańsku usługę wynajmu samochodów, w której dostępne są jedynie auta elektryczne. Zagraniczne koncerny paliwowe w naszym kraju na razie obserwują te poczynania, jednak w lokalizacjach tranzytowych będą musiały wkrótce instalować punkty ładowania EV, zmuszone wymogami unijnymi. O czym niżej.

Czy ładowarka EV może przynieść dochód? A może bez niej w ogóle nie będzie możliwe w najbliższym czasie funkcjonowanie stacji paliw? Podczas organizowanych przez Polską Izbę Paliw Płynnych warszawskich XXIV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2017 można było posłuchać nt. prelekcji firmy Ekoenergetyka Polska, a wyróżnienie PRODUKT ROKU otrzymało Urządzenie do ładowania samochodów elektrycznych GARO Polska (dystrybutor: Maciejewski Inwestycje Kreatywne/ Generacja M).

Czy tylko wielkomiejski?

- Naszym celem jest dostarczanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb mieszkańców dużych miast. Dlatego nasze punkty zlokalizowane są w pobliżu kluczowych węzłów komunikacyjnych, np. Dworca Centralnego i stacji metra w Warszawie. Auta na minuty to wygodna forma poruszania się po mieście, bardziej opłacalna niż np. jazda taksówkami czy własnym samochodem - podkreśla Paweł Błaszczak, prezes 4Mobility, jednego pionierów tej usługi z Polsce.

- Od uruchomienia usługi w Krakowie w ub.r. planowaliśmy jej rozszerzenie na największe polskie miasta (ponad 200 tys. mieszkańców). Warszawa to oczywisty wybór. Dostrzegamy rosnący potencjał dla naszych usług, dlatego w ciągu roku planujemy start usługi w kolejnych aglomeracjach - mówi z kolei Piotr Groński, prezes Traficar. Wato jednak zauważyć, że mimo podkreślanej przez start-upy konserwatyzmu polskiej wsi, carsharing może sprawdzić się poza wielkimi miastami - zwłaszcza w regionach turystycznych. Z kolei na wielu wsiach, może sprawdzić się wynajem skuterów elektrycznych - niewymagających prawa jazdy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 465 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

777 996 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP