PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stacje paliw

Po pojazd na stację paliw

Autor: Paweł Bernaciak
16-07-2017 10:04 |  aktualizacja: 16-07-2017 09:03

Elastyczność oferty stacji, możliwość pozyskania jak najszerszej grupy klientów, najlepiej nowych - decyduje o jej dochodowości. Czy szansę taką daje tak modny dziś carsharing? Czy stacja, oprócz paliw, może też oferować same pojazdy?

Według Uniwersytetu Berkeley (2011) jeden samochód w carsharingu zastępuje od 9 do 13 aut prywatnych. Nie bez znaczenia jest też, że EV, jako mobilne magazyny energii w czasie spoczynku, mogą stanowić o samowystarczalności i bezpieczeństwie energetycznym obiektów infrastruktury krytycznej. Na razie Traficar ma auta konwencjonalne.

Carsharing jest łączony z segmentem aut elektrycznych. Rozwój tego rynku jest, niestety, ograniczony skromną liczbą powszechnie dostępnych punktów ładowania. Z ładowarek EV PKN Orlen testuje Teslę. Grupa Lotos współpracuje zaś z ENERGĄ, udostępniając stacje na Pomorzu pod ładowarki instalowane przez Enspiron. W kwietniu ENERGA jako pierwsza w Polsce uruchomiła w Gdańsku usługę wynajmu samochodów, w której dostępne są jedynie auta elektryczne. Zagraniczne koncerny paliwowe w naszym kraju na razie obserwują te poczynania, jednak w lokalizacjach tranzytowych będą musiały wkrótce instalować punkty ładowania EV, zmuszone wymogami unijnymi. O czym niżej.

Czy ładowarka EV może przynieść dochód? A może bez niej w ogóle nie będzie możliwe w najbliższym czasie funkcjonowanie stacji paliw? Podczas organizowanych przez Polską Izbę Paliw Płynnych warszawskich XXIV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2017 można było posłuchać nt. prelekcji firmy Ekoenergetyka Polska, a wyróżnienie PRODUKT ROKU otrzymało Urządzenie do ładowania samochodów elektrycznych GARO Polska (dystrybutor: Maciejewski Inwestycje Kreatywne/ Generacja M).

Czy tylko wielkomiejski?

- Naszym celem jest dostarczanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb mieszkańców dużych miast. Dlatego nasze punkty zlokalizowane są w pobliżu kluczowych węzłów komunikacyjnych, np. Dworca Centralnego i stacji metra w Warszawie. Auta na minuty to wygodna forma poruszania się po mieście, bardziej opłacalna niż np. jazda taksówkami czy własnym samochodem - podkreśla Paweł Błaszczak, prezes 4Mobility, jednego pionierów tej usługi z Polsce.

- Od uruchomienia usługi w Krakowie w ub.r. planowaliśmy jej rozszerzenie na największe polskie miasta (ponad 200 tys. mieszkańców). Warszawa to oczywisty wybór. Dostrzegamy rosnący potencjał dla naszych usług, dlatego w ciągu roku planujemy start usługi w kolejnych aglomeracjach - mówi z kolei Piotr Groński, prezes Traficar. Wato jednak zauważyć, że mimo podkreślanej przez start-upy konserwatyzmu polskiej wsi, carsharing może sprawdzić się poza wielkimi miastami - zwłaszcza w regionach turystycznych. Z kolei na wielu wsiach, może sprawdzić się wynajem skuterów elektrycznych - niewymagających prawa jazdy.
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 276 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

673 923 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP