Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stacje paliw

Po pojazd na stację paliw

Autor: Paweł Bernaciak
16-07-2017 10:04 |  aktualizacja: 16-07-2017 09:03

Elastyczność oferty stacji, możliwość pozyskania jak najszerszej grupy klientów, najlepiej nowych - decyduje o jej dochodowości. Czy szansę taką daje tak modny dziś carsharing? Czy stacja, oprócz paliw, może też oferować same pojazdy?

Sprzęt

Flota Traficara oparta jest o Renault Clio z systemem nawigacyjnym i czujniki cofania. W 4Mobility początkowo miały być BMW serii 1, 3 (kompakty) oraz MINI (dla biznesu). Carsharing ma oszczędzać paliwo i ograniczać emisje CO2. BMW1 spala średnio 5,5 l/ 100 km, wydalając 116-126 g CO2/km. Ostatnio firma jednak wzbogaciła się o markę Hyundai. - Rozwiązania takie jak carsharing zasługują na szczególną uwagę, ponieważ gospodarka oparta na współdzieleniu to przyszłość - mówi Leszek Płonka, dyrektor zarządzający Hyundai Motor Poland.

Z kolei Panek SA ma kontrakt na 300 hybrydowych samochodów Toyota Yaris w wersji Premium, wzbogaconych o pakiet City. Jest to największe zamówienie na hybrydowego Yarisa w historii Toyoty i jedno z największych zamówień na samochody hybrydowe w historii marki w Polsce. Kontrakt realizuje dealer Toyota Dobrygowski.

Obecnie żadna ww. firm nie ma w carsharingu EV, bo jak przekonują brak jest sieci ładowania takich pojazdów. Sytuacja ta może się jednak zmienić wraz z uzupełnianiem oferty stacji paliw, która - przypomnijmy - podlega regulacjom dyrektywy unijnej, wymuszającej na nas rozwój infrastruktury zasilania aut o napędzie alternatywnym - także EV.

Najbardziej mobilne… skutery!

Od wielu lat można korzystać z miejskich rowerów. W Warszawie od niedawna również elektrycznych skuterów. - Stwierdziliśmy, że na rynku istnieje luka. Rower jest trochę za wolny do dłuższych podróży po mieście, a samochód zbyt drogi, a do tego stoi w korku - mówi Paweł Maliszewski, jeden z właścicieli wypożyczalni skuterów Blinkee. To nie jedyny ze takich start-upów. Czy odniesie sukces? Wiele zależy od tego, jakie otrzyma wsparcie. Niedawno Rada Ministrów przyjęła Plan Rozwoju Elektromobilności w Polsce. Za stworzenie podstaw rozwoju nowego segmentu odpowiada powołana przez PGE, TAURON, ENEĘ oraz ENERGĘ spółka ElectroMobility Poland.

Oprócz aplikacji do wypożyczania istotna jest sieć ładowania. Czy może sprawdzić się tu rozwiązanie Powermat Polska, której system ładowania indukcyjnego oferowany był do smartfonów? Dla stacji paliw w rozwoju usługi wynajmu krótkookresowego EV wskazana byłaby współpraca z uznanym, mającym sieć salonów franczyzowych producentem, jak Arkus & Romet Group czy ALMOT właściciel kultowej marki JUNAK.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 024 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP