Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stacji przymarketowych przybywa wolniej niż zakładano

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
10-08-2010 12:54
Stacji przymarketowych przybywa wolniej niż zakładano

Według statystyk Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego na koniec czerwca tego roku w Polsce działało 139 stacji będących własnością sieci handlowych. Oznacza to wzrost zaledwie o dziewięć placówek w stosunku do końca ubiegłego roku. Póki co nie potwierdzają się więc prognozy sprzed kilku lat, że polski rynek może zostać zmonopolizowany przez stacje przymarketowe.

O tym, że rynek dla tego typu obiektów zaczyna się nasycać może świadczyć fakt, że bezapelacyjny lider tego segmentu - Carrefour już od ponad półtora roku nie uruchomił ani jednej nowej stacji. Ma ich więc obecnie nadal 44.
Niewiele lepiej jest także w przypadku innych dużych sieci. Tesco na przestrzeni ostatnich sześciu miesięcy oddało do użytku dwie nowe stacje przy swoich sklepach i ma ich obecnie 26. Warto jednak przypomnieć, że w roku ubiegłym stan posiadania sieci się nie zmienił a przed dwoma laty przybyły także tylko dwie stacje. Także Auchan nie zwiększył tempa rozwoju - sieć ta od kilku lat konsekwentnie uruchamia jedną stację na rok. W efekcie sieć liczy w tej chwili 21 placówek. To tyle jeśli chodzi o największych graczy.

Spośród pozostałych operatorów wyróżnia się sieć Leclerc z 10 stacjami. Ani jedna z nich nie powstała jednak tym roku. Podobnie jest w przypadku Makro, które ma pięć stacji.

Na tym tle imponującą wyglądają postępy sieci Intermarche. Tylko w pierwszym półroczu powiększyła ona swoją sieć z 22 do 28 obiektów, co daje jej pozycję rynkowego wicelidera. Jest to więc w zasadzie jedyna w tej chwili sieć sklepowa, która na poważnie inwestuje w rynek stacyjny. Przedstawiciele Intermarche od dawna podkreślają swoje zainteresowanie rynkiem paliw i jak widać przekłada się to na konkretne działania. Co równie ważne Intermarche zaczyna także wychodzić z roli sieci regionalnej, obecnej głównie na zachodzie kraju i przekształcać się w gracza ogólnopolskiego. W dyrekcji sieci zapewniają, że są zadowoleni z poziomu sprzedaży na swoich stacjach i inwestycje w tym sektorze będą kontynuowane.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP