Start w Hanowerze

Start w Hanowerze
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zakończone niedawno międzynarodowe targi w Hanowerze odwiedziło ponad 225 tysięcy osób z całego świata, ustanawiając tym samym rekord frekwencji w ich 70-letniej historii. Również po raz pierwszy w dziejach tego wydarzenia Polska została jego krajem partnerskim. Warto zatem spojrzeć na to co już zyskała, i co może zyskać, rodzima gospodarka dzięki udziałowi w największej imprezie przemysłowej świata.

Co do tego, że ekspozycja, której byliśmy strategicznym partnerem odniosła sukces, nie ma wątpliwości. Można go mierzyć na wiele sposobów - opiniami odwiedzających nas gości, liczbą osób zwiedzających polskie stoiska, czy w końcu wizerunkiem całego polskiego przemysłu, budowanym dzięki zaprezentowaniu w jednym miejscu czołowych rodzimych start-upów i firm innowacyjnych. Kluczowym wskaźnikiem powodzenia tego przedsięwzięcia będzie jednak oczywiście to, co wyniknie w przyszłości z obecności naszych przedsiębiorstw w Hanowerze.

Nas w tym kontekście najbardziej interesowały start-upy, bowiem dla PKN ORLEN zaangażowanie w Hannover Messe było nie tylko wyrazem wsparcia rodzimej gospodarki, ale także, a może przede wszystkim, kolejnym krokiem na drodze do budowania ściślejszych więzi ze środowiskiem innowatorów. Doskonale zdajemy sobie bowiem sprawę z tego, że dla dużych firm, takich jak nasza, ścisła współpraca ze środowiskiem strat-upowym przy rozwijaniu nowoczesnych technologii czy usług, jest niezwykle istotnym źródłem budowania przewag konkurencyjnych. Podczas tygodnia targów mieliśmy sporo okazji by lepiej poznać nie tylko ich pomysły, często znajdujące punkty wspólne z działalnością Koncernu, ale też oczekiwania i to w jaki sposób udział w wydarzeniu bezpośrednio wpływa na ich biznes.

Warto więc posłużyć się kilkoma konkretami nasuwającymi się bezpośrednio po targach, symptomatycznymi dla całej imprezy.

Jednym ze start-upów wystawiających się na targach było laboratorium Nanores, zajmujące się mikroskopią elektronową i jonową. Firma specjalizuje się we właściwościach świetlnych diamentów, na co otrzymała dofinansowanie od NCBiR, oraz ogólnie w badaniu właściwości materiałowych. Wbrew oczekiwaniom, oprócz kontaktów z naturalnymi partnerami, np. z branży metalurgicznej, nawiązała też relacje z firmami specjalizującymi się w magazynowaniu energii. Okazuje się bowiem, że technologia stosowana przez laboratorium pozwala również na badanie zużywalności baterii w kolejnych cyklach ładowania i rozładowywania. I tak zderzenie z realnym biznesem i przedstawicielami realnej gospodarki, dostarczyło cennego wskazania, w których kierunkach warto rozwijać posiadaną już technologię.

Innym start-upem prezentującym swoje dokonania w Hanowerze był projekt Hyper Poland, o którym głośno jest już od jakiegoś czasu. I choć polscy naukowcy z Politechniki Warszawskiej, pracujący nad środkiem transportu przypominającym pociąg poruszający się w specjalnej tubie o odpowiednim ciśnieniu, mogącym poruszać się z prędkością powyżej 1000 km na godzinę, biorą udział w projekcie, któremu patronuje słynny Elon Musk, to właśnie dzięki udziałowi w targach w ciągu najbliższych dwóch miesięcy niemal każdego tygodnia będą brali udział w pitching points, spotkaniach łączących twórców z inwestorami. Organizują je nie tylko firmy z branży innowacyjnej czy start-upowe huby, ale także np. samorządy, widzące w projekcie szanse na odciążenie już istniejącej infrastruktury transportowej miast. Finansowanie projektu jest o tyle istotne, że twórcy chcą zbudować prawdziwy tor testowy, a wdrożenie projektu, wbrew pozorom nie jest planowane w perspektywie kilkudziesięciu lat, ale na rok 2025.

Silną reprezentację stanowiły na polskim stoisku również firmy z branży Fintech. Wśród nich zajmujący się cyfrowym pieniądzem Billon, który pomimo tego, że prezentował się na targach przemysłowych, nawiązał niezwykle perspektywiczne kontakty z przedstawicielami branży bankowej, a także administracji publicznej z całego świata. To ważne w kontekście tego, że Unia Europejska coraz poważniej zastanawia się nad potrzebą cyfrowego zastąpienia dotychczasowej gotówki, a każda młoda firma wchodząca w tę branżę musi być wyposażona w szereg „gwarantów”, wywodzących się spośród tradycyjnych instytucji.

Technologie transportowe, magazynowanie energii, wirtualne płatności to tylko niektóre z obszarów prezentowanych na naszym stoisku w Hanowerze, jednak niezwykle istotne z punktu widzenia przyszłego funkcjonowania PKN ORLEN. Dzięki obecności na targach zyskaliśmy nowe spojrzenie na kierunki ich rozwoju, ale też istotny punkt odniesienia dotyczący tego, którym polskim firmom warto przyglądać się szczególnie mocno w kontekście naszej działalności biznesowej w najbliższych latach i dekadach. Z kolei obecne tam start-upy, mogą śmiało potraktować obecność Hannover Messe nie jako zwieńczenie działalności, ale jako start w jej zupełnie nowy etap, z nowymi partnerami, pomysłami i inwestorami. I to jest zapewne największa wartość wyniesiona z udziału w tym wydarzeniu, zresztą w pełni zbieżna z hasłem tegorocznej edycji Integrated Industry - Creating Value.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Start w Hanowerze

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!