PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Statoil sprzedaje arktyczny diesel na 90 stacjach w Polsce

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
02-12-2011 14:17

Potwierdziły się nasze informacje, że sieć Statoil wprowadzi od 1 grudnia do sprzedaży na stacjach arktyczny olej napędowy DieselGold. Paliwo będzie można kupić na około 90 stacjach w całym kraju. Docelowo paliwo to będzie dostępne na 103 stacjach w Polsce.

Dotychczas arktyczny olej napędowy był dystrybuowany w oparciu o dostępną infrastrukturę logistyczną Statoil Poland, jedynie do ograniczonej liczby stacji. Dział się tak ze względu na fakt, iż produkt ten nie może być mieszany ze standardowym olejem napędowym i musi być przechowywany w oddzielnym zbiorniku.
Oprócz specjalnie przygotowanego produktu bazowego o parametrach arktycznych, DieselGold jest wzbogacany pakietem dodatków Statoil, co wymaga specjalnego nadzoru w procesie transportowania i magazynowania. Uruchomienie nowego zbiornika w bazie paliw w Radzionkowie (woj. śląskie) na początku grudnia br. pomoże znacznie zoptymalizować logistykę arktycznego oleju napędowego na terenie całego kraju. – Lokalizacja ta jest dla nas strategiczna, ponieważ dzięki niej będziemy w stanie zaoferować najlepszej jakości olej napędowy większej liczbie klientów – mówi Andrzej Magryś, prezes zarządu Statoil w Polsce.

Skład arktycznego diesla został skomponowany tak, aby zapewnić ekstremalne właściwości niskotemperaturowe. Dzięki obniżonej temperaturze mętnienia oraz temperaturze blokady zimnego filtra, uruchomienie pojazdu z tym paliwem będzie możliwe nawet gdy temperatura spadnie do -40°C pod warunkiem, że samochód jest prawidłowo przygotowany do zimy (nowy filtr paliwa, naładowany akumulator, brak wody w układzie paliwowym).

- Standardowe paliwa zimowe dostępne powszechnie na rynku polskim najczęściej wzbogacane są o dodatki zwane depresatorami. Powoduje to jedynie polepszenie parametrów niskotemperaturowych tych paliw, nie dając gwarancji bezproblemowej eksploatacji samochodów w przypadku wystąpienia temperatur poniżej -20°C - tłumaczy Krzysztof Starzec, dyrektor Działu Zaopatrzenia i Logistyki Statoil Poland.

Zimą, gdy temperatury spadają znacznie poniżej zera, węglowodory parafinowe zawarte w oleju napędowym mogą się krystalizować i wydzielać małe, twarde kryształki parafin. Kryształki te powodują, że paliwo mętnieje, a temperatura, przy której występuje to zjawisko, nazywana jest temperaturą mętnienia. W wyniku dalszego obniżania temperatury, kryształki parafin mają zdolność do łączenia się w większe cząsteczki, które skutecznie blokują przepływ paliwa przez filtr oraz przewody paliwowe. Zjawisko to jest niebezpieczne, gdyż zakłóca dopływ paliwa do cylindrów, negatywnie wpływa na pracę silnika, a nawet może prowadzić do unieruchomienia samochodu. Graniczna temperatura, przy której jest jeszcze możliwy swobodny przepływ paliwa przez filtr nazywana jest temperaturą blokady zimnego filtra.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP