PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Statoil w Polsce nie wyklucza przejęć konkurentów

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
03-11-2015 14:08
Statoil w Polsce nie wyklucza przejęć konkurentów

Giedrius Bandzevičius: mie mogę wchodzić w szczegóły, ale jeśli popatrzymy na przykład rynku duńskiego, gdzie przejmujemy sieć liczącą ponad 300 stacji paliw należących do koncernu Shell, to w zasadzie nie możemy wykluczyć żadnego celu.

Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Sieć stacji Statoil, która w 2017 roku zacznie w Polsce zmianę barw firmowych na globalną markę Circle K, będzie się rozwijać, nie tylko organicznie, ale także za pomocą zakupów innych sieci - zapowiada w rozmowie z wnp.pl Giedrius Bandzevičius, od kilku miesięcy prezes spółki Statoil Fuel & Retail Polska.

Rozwój stacji należących do Statoil Fuel & Retail w Polsce od dłuższego czasu zatrzymał się na liczbie około 350 placówek. Na rynku pojawiają się pogłoski o możliwej sprzedaży sieci, czy może je pan jednoznacznie zdementować? Czy sieć w Polsce będzie się nadal rozwijać? Jakimi drogami?
- Chciałbym zacząć od kategorycznego zapewnienia, że nie mamy żadnych planów opuszczenia polskiego rynku. To co udało nam się zbudować przez ponad 20 lat obecności w Polsce - a przypomnę, że pierwsza stacja Statoil została otwarta w 1993 roku i jesteśmy dziś najstarszym wciąż obecnym w Polsce zagranicznym operatorem stacji - to silna sieć, licząca na chwilę obecną 355 placówek, w tym 190 stacji własnych firmy, 78 stacji franczyzowych i 87 stacji marki ekonomicznej 1-2-3. To bardzo dobra platforma do przyszłego rozwoju naszej obecności na tym rynku.

Firma Statoil Fuel & Retail w ostatnich latach uczestniczyła w szeregu kluczowych wydarzeń z punktu widzenia funkcjonowania spółki. Pierwszym z nich było wydzielenie spółki detalicznej ze struktur norweskiego koncernu Statoil, a następnie wprowadzenie jej na giełdę w Oslo w 2010 roku. Niespełna dwa lata później spółka została przejęta przez Alimentation Couche-Tard, jednego z największych w USA i Kanadzie niezależnych operatorów stacji i sklepów typu convenience. To oznacza, że w życiu firmy mieliśmy do czynienia z kilkoma znaczącymi wydarzeniami w relatywnie niedługim czasie. W trakcie tych zmian musieliśmy przedefiniować naszą strategię i na nowo określić najważniejsze kierunki przyszłego rozwoju.

Mam nadzieję, że nasi konsumenci dostrzegają rozwój wewnątrz naszych sklepów, gdzie wprowadziliśmy wiele nowych konceptów i nowych marek, by wymienić jedynie nową markę paliw miles, której wprowadzenie postrzegamy jako sukces, czy koncept Simply Great Coffee, który poza Polską jest już obecny w państwach bałtyckich i skandynawskich. Koncept ten jest również wprowadzany na stacjach w USA i w Kanadzie. Koncentrowaliśmy się ostatnio na merchandisingu, wprowadzaniu nowych rozwiązań sklepowych i poprawie wizerunku firmy w oczach klientów, a może w nieco mniejszym stopniu na rozwoju liczby stacji paliw.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 135 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP