W okresie świątecznych Polaków wędrówek, kiedy wśród odwiedzających stacje paliw gwałtownie rośnie liczba gości niezainteresowanych tankowaniem, automaty vendingowe skutecznie odciążą personel stacji. Jednak także na co dzień stanowią doskonałe narzędzie zwiększenia oferty stacji.
Mówiąc o vendingu na stacji, przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na automaty do napoi gorących, które serwują gorącą kawę, czekoladę, zupy i inne napoje o dużym popycie.
- Rynek maszyn vendingowych jest rynkiem bardzo perspektywicznym - zarówno zagranicą, jak i w Polsce. W Polsce nie jest jeszcze nasycony, co oznacza dla nas duże szanse rozwoju. Przede wszystkim wynika to ze zmieniających się nawyków Polaków. Żyjemy co raz szybciej, ale też mamy większe oczekiwania i wymagania jako konsumenci. Przy okazji tankowania na stacji chcemy też kupić kawę, nie rezygnując z dobrej jej jakości. Odpowiedzią na takie potrzeby są nasze urządzenia COSTA Express. Klient kupujący kawę w tych urządzeniach otrzyma kubek w kubek taką jakość, jaką zna i ceni z naszych kawiarni - mówi Wiktor Sawoniaka, Development Director Coffeeheaven Express.
Polski rynek vendingu cały czas dynamicznie się rozwija. Wciąż powstają nowe rozwiązania, które ułatwiają załatwienie różnych spraw (np. biletomaty, paczkomaty, zniczomaty) oraz oferują różne produkty - przede wszystkim spożywcze. Wybór produktów spożywczych jest ogromny, ale są obszary w tym biznesie nadal nie w pełni wykorzystane. Mowa tu o zdrowej i naturalnej żywności. - Większość automatów dostarcza konsumentom słodkich i słonych przekąsek, batonów, kolorowych napojów itp. Produkty z segmentu fit są w zdecydowanej mniejszości. Biorąc pod uwagę aktualne trendy, modę na zdrowy styl życia oraz wyraźne zmiany w postaci wycofywania ze szkół słodkich przekąsek, maszyny vendingowe z naturalną żywnością stają się oczywistym wyborem. Przykładem tego rodzaju alternatyw dla niezdrowego jedzenia są na przykład chipsy z suszonych owoców i warzyw od Crispy Natural. Przekąski tego typu, zamknięte w hermetyczne opakowania, o wysokich wartościach odżywczych, z powodzeniem mogą zastąpić miejsce tradycyjnych chipsów ziemniaczanych - mówi Renata Łuczyńska-Bogusz z Crispy Natural.
Rozwój branży vendingowej, opierać się musi nie tylko na ekspansji ilościowej, lecz także na stałym podwyższaniu jakości, zarówno samych maszyn, jak i oferowanych produktów. Klienci oczekują dogodnych form płatności w różnych walutach oraz niezawodności sprzętu. Vending ma upraszczać życie, czynić je wygodniejszym i w chwilach pośpiechu sprawnie dostarczać tego, czego potrzebuje klient. Na stacjach, gdzie zatrzymują się kierowcy pokonujący długie trasy, automat vendingowy z napojami i przekąskami ma bardzo konkretne przeznaczenie - ma działać sprawnie i oferować produkty, które dobrze wpłyną na samopoczucie i dodadzą energii. - Na tym polu naturalne przekąski spełniają swoje zadanie i w ofercie vendingowe mogą być opcją bardzo atrakcyjną dla klientów stacji - mówi Renata Łuczyńska-Bogusz.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Vending - na co dzień i od święta