Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wspólny projekt PERN i Oiltanking wciąż realny

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
25-01-2012 05:48
Wspólny projekt PERN i Oiltanking wciąż realny
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Niemiecka spółka Oiltanking wciąż chce budować wspólnie z PERN Przyjaźń bazę przeładunkowo-magazynową w Porcie Gdańskim - dowiedział się portal wnp.pl. Co więcej, niemiecka spółka zaprzecza, jakoby to ona wycofała się ze wspólnego projektu.

Przypomnijmy, że w połowie stycznia w mediach ukazała się informacja o zakończeniu współpracy pomiędzy PERN Przyjaźń a Oiltanking w ramach projektu budowy terminalu morskiego w Gdańsku. – Umowa z Oiltanking w tym kształcie, w jakim była prezentowana we wrześniu ubiegłego roku, rzeczywiście obecnie nie obowiązuje – potwierdza rzecznik prasowy PERN Roman Góralski. Według niego umowa wygasła 22 grudnia i obecnie obie strony już na jej podstawie nie współpracują.
Inne zdanie na ten temat ma Oiltanking. – Oiltanking nie otrzymał żadnej informacji od PERN, ani od jej akcjonariusza o zaniechaniu współpracy z Oiltanking przy projekcie terminalu – informuje portal wnp.pl prezes Oiltanking Polska Jarosław Zemło.

Według niego Oiltanking nie wycofał się ze wspólnego projektu z PERN. – Tym samym nie ma oparcia w faktach zarówno informacja o wycofaniu się Oiltanking z powyższego projektu, jak również informacja o zakładanej przyczynie takiego domniemanego wycofania – twierdzi prezes Oiltanking Polska. Przyczyną to miało być przedłużające się postępowanie antymonopolowe w Komisji Europejskiej. – Postępowanie to nie zostało jeszcze wszczęte – wyjaśnia Jarosław Zemło.

- Mamy nadzieje na rychłe sfinalizowanie rozmów umożliwiających rozpoczęcie współpracy z PERN w zakresie budowy terminalu – dodaje. Według nieoficjalnych informacji również PERN Przyjaźń nie wyklucza powrotu do rozmów. – Scenariusz realizacji wspólnego projektu z Oiltanking wciąż jest możliwy – powiedziała nam osoba zbliżona do spółki.

Jeszcze w ubiegłym tygodniu wydawało się to niemożliwe. – W tej chwili trwają rozmowy dotyczące struktury finansowania projektu. Z obecnych założeń wynika, że finansowanie realizowane będzie w 30 proc. ze środków własnych, w pozostałej części ze źródeł zewnętrznych – informował wówczas rzecznik PERN. Pierwotnie budowa, nadzór i działalność terminalu miały być prowadzone przez spółkę celową Oiltanking PERN Gdańsk, w której po 50 proc. udziałów miała posiadać polska i niemiecka strona.

Projekt bazy przewiduje powstanie na terenie portu zbiorników mogących pomieścić około 700 tys. m sześc. ropy i produktów naftowych. 400 tys. m sześc. miała zająć ropa zaś pozostałą część paliwa i ciekłe produkty chemiczne. Koszt inwestycji oszacowano na około 800 mln zł.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP