PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Żarówki na lato i zimę

Autor: Zdzisław Pisiński
02-01-2013 11:25 |  aktualizacja: 05-02-2013 10:02

W sprzedaży sklepu na stacji paliw żarówki są konieczne. Nie należy zatem zapominać o stałym monitorowaniu rynku w zakresie jak najlepszego dostosowania swej oferty do potrzeb klienta.

- Asortyment stricte motoryzacyjny na stacjach paliw w ostatnim czasie był "w odwrocie". Model sklepu convenience zakładał bowiem duży udział produktów żywnościowych. Ostatnio zaczynamy zauważać wyczerpywanie się tej konwencji - przewiduje Mirosław Połeć, dyrektor zarządzający firmy Mateus. Dobrym przykładem jest tu sprzedaż na stacjach paliw takiego produktu, jakim są żarówki samochodowe.
Większość kierowców nie wozi ze sobą żarówek na zapas. W sytuacji awaryjnej są zatem zmuszeni do zakupu w sklepie na stacji paliw. Dlatego właśnie żarówki dla tych placówek stanowią produkt wysokomarżowy, a optymalna oferta przystacyjnego sklepu powinna zawierać wszystkie rodzaje popularnych żarówek - zarówno do samochodów osobowych, jak i ciężarowych.

- Przeważnie jednak oferta stacji paliw zawiera jedynie podstawowe żarówki, ok. 10 pozycji: reflektorowe, pozycyjne, do kierunkowskazów i świateł stopu. Oferta dla klientów na drogach tranzytowych powinna być rozszerzona o żarówki 24V do samochodów ciężarowych - mówi Piotr Sykała, przedstawiciel Platinum Oil Wielkopolskie Centrum Dystrybucji.

Asortyment niekoniunkturalny

Grupa żarówek samochodowych jest jedną z nielicznych grup mało podatnych na wahania koniunktury. Ponieważ z zakupu żarówki nie można zrezygnować, ich sprzedaż nie spada, a nawet rośnie ze względu na rosnącą liczbę samochodów. Oczywiście poszczególni producenci czy importerzy odczuwać mogą skutki rosnącej konkurencji, jednak w ujęciu całościowym żarówki nadal są i pewnie zawsze będą grupą produktów o bardzo dobrym poziomie sprzedaży.

Jak informuje Biuro Prasowe PKN Orlen: "Mimo że w ostatnich latach obserwujemy nieznaczny spadek sprzedaży żarówek na stacjach paliw, to wciąż pozostają one ważnym kanałem sprzedaży tego produktu". W ocenie koncernu zmiany w dynamice sprzedaży wynikają głównie z trudności technicznych związanych z samodzielną wymianą żarówek w niektórych modelach samochodów. Ważny wpływ na rozwój sytuacji w tym segmencie ma również zachowanie klienta flotowego - w centralnie zarządzanych zespołach aut firmowych coraz częściej narzucanym standardem jest bowiem zakaz samodzielnej wymiany żarówek oraz nakaz zlecenia tej czynności autoryzowanemu serwisowi zewnętrznemu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


48 380 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP