Zbigniew Bednarski, nowy prezes Operatora Logistycznego Paliw Płynnych mówi "Gazecie Prawnej" o połączeniu OLPP z PERN Przyjaźń, rozbudowie magazynów paliw i przejęciu części aktywów logistycznych Orlenu i Lotosu.
Proces inwestycyjny rozbudowy magazynów paliw trwa. W tej chwili oddajemy do użytku zbiorniki, których budowa rozpoczęła się w 2007 roku. Najwięcej tych inwestycji będziemy oddawali do użytku w najbliższych dwóch miesiącach. Właśnie uruchomiliśmy zbiornik w Nowej Wsi Wielkiej o pojemności 32 tys. m sześc. oraz cztery zbiorniki po 10 tys. m sześc. w Kawicach. Planowane są kolejne. W sumie do końca roku będziemy mieć 1,8 mln m sześc. magazynów. Według naszych szacunków w ciągu najbliższych kilku lat konieczne jest wybudowanie magazynów paliw gotowych o łącznej pojemności ok. 2 mln m sześc. My planujemy, że do 2012 roku będziemy w stanie wybudować dodatkowe 1,2 mln m sześc. pojemności.
- Ten kierunek jest zapisany w nadal obowiązującej strategii dla sektora naftowego. Cały czas deklarujemy gotowość do części aktywów logistycznych należących do Orlenu i Lotosu i zarządzania nimi w ramach Operatora Logistycznego. Wydaje się logiczne, żeby infrastruktura przesyłowa była w jednym podmiocie, który w ten sposób zyskałby efekt skali. Łatwiej też byłoby zarządzać procesem inwestycyjnym mającym na celu zwiększenie pojemności magazynowych. To może być interesujące również dla spółek paliwowych. Myślę, że w najbliższym czasie wrócimy do rozmów w tej sprawie z naszymi partnerami.