Zbigniew Bednarski, OLPP: połączeniu z PERN-em nie mówimy nie

Zbigniew Bednarski, OLPP: połączeniu z PERN-em nie mówimy nie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zbigniew Bednarski, nowy prezes Operatora Logistycznego Paliw Płynnych mówi "Gazecie Prawnej" o połączeniu OLPP z PERN Przyjaźń, rozbudowie magazynów paliw i przejęciu części aktywów logistycznych Orlenu i Lotosu.

- Czekamy, aż Nafta Polska, czyli nasz właściciel, dokona korekty strategii dla sektora naftowego, co jest zapowiadane na połowę maja. Wtedy zobaczymy, jak zostanie zweryfikowana rola zarówno OLPP, jak i PERN-u. Na razie wszelkie spekulacje są przedwczesne. Jeśli natomiast chodzi o moją opinię, to myślę, że jesteśmy spółką, która jako jedyna spośród firm logistycznych w pełni stosuje zasadę swobodnego dostępu trzeciej strony. Nie kwestionujemy potencjalnych korzyści z ewentualnego połączenia (np. większego potencjału finansowego), ale na pewno również poradzimy sobie samodzielnie. Jesteśmy jednak gotowi do rozmów o różnych wariantach.

Proces inwestycyjny rozbudowy magazynów paliw trwa. W tej chwili oddajemy do użytku zbiorniki, których budowa rozpoczęła się w 2007 roku. Najwięcej tych inwestycji będziemy oddawali do użytku w najbliższych dwóch miesiącach. Właśnie uruchomiliśmy zbiornik w Nowej Wsi Wielkiej o pojemności 32 tys. m sześc. oraz cztery zbiorniki po 10 tys. m sześc. w Kawicach. Planowane są kolejne. W sumie do końca roku będziemy mieć 1,8 mln m sześc. magazynów. Według naszych szacunków w ciągu najbliższych kilku lat konieczne jest wybudowanie magazynów paliw gotowych o łącznej pojemności ok. 2 mln m sześc. My planujemy, że do 2012 roku będziemy w stanie wybudować dodatkowe 1,2 mln m sześc. pojemności.

- Ten kierunek jest zapisany w nadal obowiązującej strategii dla sektora naftowego. Cały czas deklarujemy gotowość do części aktywów logistycznych należących do Orlenu i Lotosu i zarządzania nimi w ramach Operatora Logistycznego. Wydaje się logiczne, żeby infrastruktura przesyłowa była w jednym podmiocie, który w ten sposób zyskałby efekt skali. Łatwiej też byłoby zarządzać procesem inwestycyjnym mającym na celu zwiększenie pojemności magazynowych. To może być interesujące również dla spółek paliwowych. Myślę, że w najbliższym czasie wrócimy do rozmów w tej sprawie z naszymi partnerami.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!