Co roku zima zaskakuje kierowców, jednak właściciele myjni nie powinni dać się zaskoczyć, lecz pamiętać o kilku podstawowych czynnościach, które pozwolą uniknąć kłopotów technicznych.
Zima to okres, kiedy jest największy ruch na myjniach. Wynika to głównie z dwóch powodów: samochody najbardziej się wówczas brudzą (błoto pośniegowe, "zacementowany" brud, szkodliwa dla karoserii sól zmieszana z piaskiem) i nawet ci, którzy w inne pory roku myją auta na własnym podjeździe czy pod blokiem (np. myjką wysokociśnieniową lub w myjni parowej), wolą skorzystać z profesjonalnej myjni. Wiadomo, że w gorszych warunkach pogodowych trzeba bardziej dbać o auto.
Aby sprostać zwiększonemu popytowi na usługi mycia, właściciel musi się do zimy odpowiednio przygotować. Już jesienią powinien zadbać o wykonanie przeglądu przez autoryzowany serwis. Regularne wizyty serwisantów zapobiegają wielu kosztownym awariom, których można uniknąć.
- Oczywistym jest, że przed okresem zimowym na myjniach samoobsługowych należy sprawdzić poprawność działania systemu antyzamarzaniowego, a w halach myjni portalowych skuteczność ogrzewania budynków. W przeciwnym razie mróz może wyrządzić w urządzeniach nieodwracalne straty, których naprawa będzie konieczna i bardzo kosztowna - mówi Michał Dobrański, specjalista ds. handlowych firmy Corrimex J.Sałapatek, S.Cwajda Sp.J. Dodaje, że trzeba też pamiętać o detalach, takich jak:
osłony wyrzutników monet oraz czytników kart magnetycznych - muszą być w dobrym stanie, aby uniknąć awarii pulpitów obsługowych;
drożność odpływów z kanałów oraz odpływów spod pojemników na lance - w przeciwnym razie wystąpi oblodzenie instalacji;
oczyszczenie zbiornika sytemu antyzamarzeniowego z wodą obiegową - zanieczyszczenie spowoduje mniejszą wydajność tego systemu lub całkowitą utratę sprawności (w niektórych myjniach łączy się z automatycznym użyciem wody wodociągowej, a to wiąże się z dużymi kosztami eksploatacji);
oblodzenie szczotek oraz zeszronienie fotokomórek - uniemożliwia to w ogóle korzystanie z myjni; może wyrządzić duże szkody w mytych pojazdach (porysowanie lakieru, szyb itp.).
Zimą trzeba też zwracać dużą uwagę na poprawne działanie wentylacji - jeżeli wentylacja nie działa prawidłowo, różnice temperatur mogą spowodować oblodzenie urządzeń towarzyszących: bram, podłóg, ścian itp.
SUBSKRYBUJ WNP.PL
NEWSLETTER
Wnp.pl: polub nas na Facebooku
Wnp.pl: dołącz do nas na Google+
Obserwuj Wnp.pl na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
NAPISZ DO NAS