XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

A. Kondys, Statoil Fuel & Retail Polska: stacje paliw i sklepy konkurują o tego samego klienta

A. Kondys, Statoil Fuel & Retail Polska: stacje paliw i sklepy konkurują o tego samego klienta
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

O zmieniającym się rynku handlowym w Polsce, rozwoju oferty sklepowej na stacjach paliw oraz planach firmy Alimentation Couche-Tard serwis portalspozywczy.pl rozmawiał z Andrzejem Kondysem, dyrektorem działu Market Development w Statoil Fuel & Retail Polska.

Czy konsolidujący się rynek stacji paliw może stać się w przyszłości istotnym graczem na rynku dystrybucji FMCG? Jak rozwijające się sieci stacji i sklepów przystacyjnych mogą zmienić układ sił na rynku handlowym w Polsce?

- Moim zdaniem nie dojdzie w najbliższym czasie do zasadniczych zmian na rynku handlowym. Już dzisiaj stacje paliw i sieci sklepów konkurują o portfel tego samego klienta. Wiemy też niestety, że jeśli cena paliwa rośnie, to w portfelach naszych klientów pozostaje mniej środków na pozostałe zakupy. Natomiast ambicją większości operatorów na rynku paliwowym, w tym także firmy Statoil Fuel & Retail Polska jest zdobycie mocnej pozycji w handlu FMCG.

Marże na sprzedaży paliw są niewielkie, a ich ceny są uzależnione od czynników politycznych, zarówno w Polsce, bo współpracujemy z państwowymi koncernami, jak i za granicą. Wszystkie niepokoje na świecie przyczyniają się do gwałtownych wzrostów lub spadków cen surowca. To nie służy prowadzeniu biznesu paliwowego, który staje się bardzo nieprzewidywalny.

Z drugiej strony mamy bardzo wielu stałych klientów, którzy nasze stacje odwiedzają regularnie, kupując nie tylko paliwo, ale także korzystając z naszych sklepów i usług. Chcemy zbudować jak najszerszą grupę lojalnych klientów, gdyż pozwala to ustabilizować biznes. Cały rynek detaliczny idzie w tym kierunku. Jeśli klient pojawia się w supermarkecie, to sieć chce mu zaoferować jak najszerszą ofertę i jak najpełniej zaspokoić jego potrzeby. Jeżeli natomiast przyjeżdża na naszą stację paliw, to chcemy - żeby tak jak w parku handlowym - skorzystał z naszej kompleksowej oferty. Klient może u nas nie tylko zatankować paliwo, ale także zrobić zakupy, napić się kawy, czy skorzystać z oferty gastronomicznej oraz wielu innych usług. Handel i gastronomia to coraz ważniejsza, druga noga dla biznesu paliwowego nie tylko w Polsce, ale na całym świecie.

Coraz częściej, szczególnie w przypadku niezależnych stacji, sprzedaż paliw jest jedynie dodatkiem do sklepu, restauracji, czy innego rodzaju działalności usługowej.
[...]

Cały wywiad z Andrzejem Kondysem można przeczytać na portaluspozywczym.pl
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: A. Kondys, Statoil Fuel & Retail Polska: stacje paliw i sklepy konkurują o tego samego klienta

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!