Airbus i chińscy naukowcy szukają paliw alternatywnych

Airbus i chińscy naukowcy szukają paliw alternatywnych
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Przedstawiciele Airbusa i chińskiego Uniwersytetu Tsinghua podpisali umowę o współpracy przy opracowaniu przemysłowych metod uzyskiwania alternatywnych paliw lotniczych ze zużytych olejów roślinnych i glonów morskich - podała agencja Xinhua.

Wiodącą rolę w tym projekcie badawczo-rozwojowym ma odgrywać Airbus, a Uniwersytet Tsinghua i kilka prestiżowych uczelni europejskich będą blisko współpracować z koncernem.

Według umowy podpisanej 27 sierpnia, pierwsze wstępne wyniki badawcze mają zostać ogłoszone jeszcze w tym roku. Na wstępnym etapie zbadane zostaną alternatywne surowce, które można zastosować do produkcji paliwa lotniczego. Na początku przyszłego roku planowane jest wstępne opracowanie metod przemysłowej produkcji paliw alternatywnych, a następnie rozpoczną się prace nad ich wdrożeniem w praktyce.

Prof. Zhang Xiliang, dyrektor Instytutu Badań Energetycznych Uniwersytetu Tsinghua, kierujący badaniami ze strony chińskiej, uważa, że jest to jeden z najważniejszych projektów energetycznych, ważny dla przyszłości całej chińskiej branży lotniczej. Jego zdaniem wyniki prac badawczych wpłyną pozytywnie na ograniczanie zużycia energii i emisji gazów cieplarnianych.

Frederic Eychenne, kierujący projektem ze strony Airbusa, powiedział, że Airbus dąży do stworzenia kompletnego systemu produkcji ekologicznych i biologicznych paliw lotniczych. Współpraca z Uniwersytetem Tsinghua jest pierwszym, ale ważnym krokiem w projekcie.

Realizowany przez Airbusa projekt jest częścią światowego programu zastosowania alternatywnych paliw lotniczych, zainicjowanego przez ten koncern. Podobne projekty realizowane są w Ameryce Łacińskiej, Australii, Europie i na Bliskim Wschodzie.

Podobną umowę na opracowanie metod przetwarzania zużytego oleju roślinnego podpisała 20 sierpnia firma Boeing z Commercial Aircraft Corporation of China Ltd.

W ciągu roku na rynku chińskim sprzedaje się 29 mln ton oleju jadalnego, a roczne zużycie paliwa chińskiego lotnictwa wynosi 20 mln ton. Gdyby więc choć w dużej części udało się pozyskać je ze zużytego oleju, byłaby to zarówno duża oszczędność, jak i działalność wspierająca ekologię.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Airbus i chińscy naukowcy szukają paliw alternatywnych

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!