W III kwartale 2009 roku zysk operacyjny segmentu detalicznego Grupy Orlen wyniósł 363 mln zł w porównaniu z 239 mln zł w III kwartale 2008 roku. Wzrost wyniku segmentu jest rezultatem wyższych marż paliwowych, które przyczyniły się do zwiększenia zysku operacyjnego o 108 mln zł (r/r).
Na sprzedaży towarów i usług pozapaliwowych w III kwartale 2009 roku odnotowano wzrost marż o 30 mln zł (r/r), szczególnie widoczny na rynku polskim i niemieckim.
Z kolei negatywny wpływ na wynik segmentu miały wyższe koszty funkcjonowania stacji paliw w rezultacie wzrostu wolumenowej sprzedaży paliw i towarów pozapaliwowych oraz ujemny efekt na pozostałej działalności operacyjnej dotyczący aktualizacji poziomu odpisów na należności w łącznej wysokości 55 mln zł (r/r).
W III kwartale 2009 roku w porównaniu z III kwartałem ubiegłego roku nastąpiło zmniejszenie nakładów inwestycyjnych segmentu o 83 mln zł (r/r) do poziomu 46 mln zł. W III kwartale 2009 roku w Grupie Orlen uruchomiono 6 nowych stacji paliw, w tym 5 w systemie franczyzowym oraz ukończono modernizację 9 kolejnych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Detal po raz kolejny korzystny dla Orlenu