Grupa Lotos jako pierwsza w Europie Środkowo-Wschodniej rozpoczyna publikowanie dziennej modelowej marży rafineryjnej (MMR), której wartość odzwierciedla średnią kroczącą z ostatnich pięciu dni. Do tej pory MMR była publikowana tylko raz na miesiąc.
- Grupa Lotos działa w zmiennym środowisku makroekonomicznym, dlatego przygotowaliśmy narzędzie, które pozwoli analitykom, inwestorom, klientom i innym interesariuszom na bieżące monitorowanie trendów wpływających na rentowność naszego przedsiębiorstwa i całej branży oil&gas - mówi Robert Sobków, wiceprezes grupy Lotos ds. finansowych.
Czytaj też: Grupa Lotos z najlepszą marżą w tym roku
Modelowa marża rafineryjna przedstawia zyskowność rafinerii opartą na notowaniach rynku Północno-Zachodniej Europy, publikowanych przez Thomson Reuters, przy uwzględnieniu agregacji grup produktowych do ogólnie dostępnych indeksów cenowych, na których bazuje większość sprzedaży spółki.
Spółka zaznacza, że ponieważ prezentowany model nie uwzględnia różnic w cenach osiąganych poprzez sprzedaż produktów na różnych geograficznych rynkach zbytu, wielkość prezentowanej marży modelowej jest jedynie przybliżona, nie zaś tożsama z rzeczywistą wielkością marży rafineryjnej uzyskiwanej w rafinerii Grupy Lotos.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Gdański koncern zwiększa częstotliwość publikacji modelowej marży rafineryjnej