Komisja Europejska nałożyła na litewskie koleje grzywnę w wysokości prawie 28 mln euro za łamanie przepisów ochrony konkurencji. Chodzi o skargę, jaką wniósł PKN Orlen w sprawie usunięcia odcinka torów łączącego Litwę z Łotwą. W wyniku ich demontażu polski koncern był zmuszony do korzystania z dłuższej drogi, by przewozić ładunki na Łotwę.
- 27 873 000 mln euro - dokładnie takiej wysokości karę nałożyła Komisja Europejska na Lietuvos geležinkeliai.
- Chodzi o decyzję litewskiej państwowej spółki kolejowej Lietuvos Geleżinkeliai (LG) z 2008 r. o rozebraniu 19-kilometrowego odcinka torów między Możejkami a Łotwą utrudniła funkcjonowanie rafinerii Orlen Lietuva.
- W wyniku rozebrania torów rafineria Orlen Lietuva utraciła najbardziej rentowny szlak eksportowy dla swoich towarów i została zmuszona do korzystania z dłuższego odcinka litewskich kolei prowadzących do portu w Kłajpedzie.
- W 2008 r. płocki koncern Orlen skierował w tej sprawie do KE skargę. W 2013 r. KE wszczęła przeciw litewskiemu przewoźnikowi postępowanie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kara za dyskryminowanie Orlenu na Litwie. O co chodzi w polsko-litewskim sporze?