PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kolejna sieć stacji rezygnuje ze współpracy z zewnętrznym partnerem

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
07-11-2018 18:00
Kolejna sieć stacji rezygnuje ze współpracy z zewnętrznym partnerem

Decyzja firmy Amic Energy o zakończeniu współpracy z Carrefourem wpisuje się w szerszy trend odchodzenia przez sieci stacji od współpracy z sieciami handlowymi.

Fot. mat. prasowe

Sieć stacji Amic Energy zrezygnowała ze współpracy z firmą Carrefour przy rozwoju przystacyjnych sklepów. To kolejna sieć stacji, która podjęła decyzję, że woli nie dzielić się przychodami ze sklepów z zewnętrznym partnerem.

  • Logo Carrefour Express zniknęło z 32 sklepów na stacjach Lukoil należących do Amic Energy.
  • Wcześniej ze współpracy z zewnętrznymi partnerami handlowymi zrezygnował PKN Orlen.
  • Maleje też prawdopodobieństwo, że podobny model na szerszą skalę pojawi się na stacjach BP.
Współpraca firmy Carrefour z ówczesną siecią Lukoil Polska nawiązana została jesienią 2012 roku. W jej wyniku sklepy Carrefour Express pojawiły się w sumie na 32 stacjach Lukoil, czyli na ponad jednej czwartej z wszystkich 115 placówek tej marki.

W 2016 roku sieć Lukoil w Polsce została przejęta przez austriacką firmę Amic Energy, kapitałowo kontrolowaną przez Rosjan, a kilka miesięcy temu informowaliśmy, że logo Lukoil zniknie z polskich stacji i zostanie zastąpione przez markę Amic, podobnie jak to miało miejsce na Ukrainie.

Zakończenie współpracy z firmą Carrefour i zamiana logotypów Carrefour Express na Amic Market nie jest jednak bezpośrednim efektem rebrandingu stacji Lukoil, bo ten jeszcze się nie rozpoczął.

- Przewidujemy, że proces wymiany logo Lukoil na Amic na naszych stacjach w Polsce rozpocznie się w pierwszym kwartale 2019 roku i potrwa do drugiego kwartału przyszłego roku - informuje WNP.PL Michael Kochwalter, który odpowiada za kontakty z mediami z ramienia centrali Amic Energy w Wiedniu.
Fot. mat. prasowe
Fot. mat. prasowe
Decyzja tej firmy wpisuje się w szerszy trend odchodzenia przez sieci stacji od współpracy z sieciami handlowymi. Jakiś czas temu PKN Orlen zakończył pilotaż sklepów Tesco Express oraz Delikatesów Centrum na swoich stacjach i zdecydował się na rozwój własnego konceptu sklepu o nazwie O!Shop.

Na koniec trzeciego kwartału 2018 roku działały już 274 sklepy w tym formacie i koncern nie ukrywa swojego zadowolenia z ich wyników. - Wzrost sprzedaży pozapaliwowej na naszych stacjach to głównie efekt strategii konsekwentnego rozszerzania oferty produktowej i coraz lepszej jakości sprzedawanych produktów - przekonuje Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. rozwoju.

KOMENTARZE (1)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.146.195.24
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 591 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

561 728 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 122 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.