XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Koncerny zmieniają stacje. To się po prostu opłaca

Koncerny zmieniają stacje. To się po prostu opłaca
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W ostatnim czasie najwięcej mówi się o zmianie sieci Statoil do Circle K, modernizacji PKN Orlen: Stop Cafe 2.0 oraz O!Shop oraz rebrandingu Lukoili do AMIC. Jednak nie tylko te firmy inwestują w nowy wygląd - bo to się po prostu opłaca.

Począwszy od logo i projektu elementów identyfikacyjnych marki (brandu) poprzez cały proces dostosowywania złożonej infrastruktury stacyjnej do założonej koncepcji marketingowej - to zadania firm zajmujących się kompleksową wizualizacją obiektów handlowych.

Na stacjach najbardziej oczywiście rzucają się w oczy zewnętrzne elementy wizualne, jak pylony cenowe (witacze, totemy), attyki - okalające zadaszenie strefy tankowania, podkreślane przez profesjonalne, energooszczędne, "inteligentne" oświetlenie. Jednak o kompleksowa aranżacja stacyjnych obiektów - począwszy od sklepu i restauracji po myjnie i warsztaty czy hotele i całe centra usługowe - to domena firm takich jak ProLicht z Ozimka (odpowiada za globalny rebranding Circle K) czy Stacom TIS Duszak z Kadzidła (generalnego wykonawcy inwestycji budowlanych, m.in. wielu nowych placówek PKN Orlen) czy wreszcie Orlen Budonaft - spółki z grupy kapitałowej płockiego koncernu. W ostatnim czasie oddała ona do użytku zmodernizowane MOP-y Aleksandrowice i Morawica przy A4 na odcinku Kraków-Katowice.

"Zakres prac na tej pierwszej obejmował: kompleksową adaptację i dostosowanie obiektu do standardu Stop Cafe 2.0, przebudowę pawilonu, rozbiórkę obiektów myjni ręcznej i pomostu napraw samochodów, wykonanie przyłączy mediów dla operatora McDonald’s i witacza. Na drugiej zaś: przebudowę pawilonu do Stop Cafe 2.0, rozbiórkę obiektów myjni ręcznej i pomostu napraw samochodów, wykonanie przyłączy mediów dla operatora Burger King i witacza" - informuje spółka.

Warto przypomnieć, że umowy międzynarodowe (m.in. AGR), a także krajowe przepisy określające warunki techniczne dróg publicznych, ściśle określają wymogi techniczne i zakres oferty miejsca obsługi podróżnych (MOP-y) przy autostradach i drogach ekspresowych. W zależności od kategorii oprócz miejsc postojowych powinny znajdować się tam: urządzenia wypoczynkowe i sanitarne, stacja paliw, obiekty gastronomiczno-handlowe, stanowiska obsługi pojazdów, obiekty noclegowe.

Obserwując stacyjne budynki nie sposób nie zwrócić uwagi na coraz częściej pojawiające się w ich elewacji elementy drewniane (rozwiązanie wprowadzone parę lat temu przez McDonald’sa - więcej patrz: ramka MOYA), które pełnią rolę tyleż ozdobną, co - jak zwracają uwagę architekci: stanowi naturalną klimatyzację budynku.

Szczególnie istotnym jest w dzisiejszym otoczeniu biznesowym stacji paliw wyposażenie i aranżacja przyległych do nich sklepów i restauracji. Funkcjonalnym elementem jest tam zaś umeblowanie - także chłodnicze, poprzez wymianę ciepła, mające udział w bilansie energetycznym. BP Europa SE oddział w Polsce, sieć stacji, nieustannie modernizuje wyposażenie sklepów. Rozpoczęty ostatnio pilotaż objął 6 stacji. Wymieniono regały sklepowe na obszerniejsze, produkcji polskiej firmy Mago.

- Poszerzanie oferty convenience to wyraz dostosowywania się do wymagań i oczekiwań naszych klientów. Na części stacji wymieniane są rutynowo regały sklepowe na posiadające więcej miejsca na ekspozycję towaru oraz o kolorystyce dostosowanej do zmieniającego się wnętrza. Umeblowanie uzupełniamy także o regały chłodnicze, które służą do ekspozycji produktów świeżych, które cieszą się coraz większą popularnością wśród naszych klientów. Proces zmiany bazuje na obserwacji rynku i zmieniających się preferencji zakupowych. Będące jego konsekwencja zmiany odbywają się na kilku wybranych stacjach, które reprezentują część segmentów reprezentatywnych dla całości naszej sieci - informuje dr Magdalena Kandefer-Kańtoch, rzecznik prasowy BP w Polsce. Niestety, projekt ten nie obejmuje jak na razie stacji franczyzowych. Inne podejście ma PKN Orlen, który w ramach projektu Bryza oferuje swym partnerom (stacjom DOFO) wsparcie w rewitalizacji stacyjnych toalet, co ma ujednolicić i podwyższyć standardy wszystkich obiektów noszących "znak orła".

Jeśli mówimy o rebrandingu i wizualizacji stacji, nie można zapomnieć o myjniach. Myjnia powinna "cieszyć oko" jej właściciela, jak i użytkownika. Szata graficzna myjni jest inwestycją, która w znacznym stopniu wpływa na popularność placówki na rynku. Warto zainwestować w napisy na attyce podświetlane LED, jak i otok LED po obrysie myjni. Taka myjnia będzie bardziej widoczna i rozpoznawalna.

- Właśnie dlatego nasze myjnie cieszą się taką popularnością. Przyciągają klientów nie tylko wysoką jakością mycia, lecz są też atrakcyjne wizualnie. Wpływają na to właśnie: podświetlane napisy LED na attyce z laminatu (która nie traci blasku nawet po latach użytkowania!), dach łukowy z poliwęglanu (który zapewnia doskonałe doświetlenie myjni zarówno w dzień, jak i w nocy - za dnia przepuszcza światło słoneczne, zaś po zmroku odbija światło lamp), atrakcyjna grafika na banerach (wykonana w wysokiej jakości i rozdzielczości, wreszcie obudowy słupów - także z laminatu, idealnie wkomponowane w całokształt konstrukcji. Podsumowując, wizualizacja myjni w dużym stopniu przyczynia się do jej popularności - mówi Mariusz Ancerowicz, współwłaściciel Euro-Ekol.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Koncerny zmieniają stacje. To się po prostu opłaca

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!