Poznańska sieć Piotr i Paweł zrezygnowała z rozwoju nowego sklepów pod marką Piotr i Paweł Express na stacjach paliw koncernu Shell. Współpraca firm przy realizacji projektu została zakończona w styczniu tego roku. Zarząd sieci chce skupić się na dalszym rozwoju formatu supermarketów.
Władze poznańskiego operatora zadeklarowały, że Piotr i Paweł skoncentruje się obecnie na realizacji podstawowej strategii rozwoju sieci opartej o placówki z segmentu supermarketów, których ma obecnie ok. 70. - Dynamiczny rozwój wyrażający się zarówno w powstawaniu nowych placówek jak i rozwoju już istniejących stanowi obecnie najważniejsze wyzwanie dla sieci Piotr i Paweł. Wobec powyższego podjęto z Shell wspólną decyzję o nie kontynuowaniu projektu - tłumaczy Błażej Patryn.
Sieć supermarketów Piotr i Paweł uruchomiła pierwsze sklepy na stacjach koncernu Shell w październiku 2008 r. Trzy testowe placówki pod szyldem Piotr i Paweł Express ruszyły na stacjach w Swarzędzu koło Poznania, w Poznaniu przy al. Solidarności 55 i w Warszawie przy ul. Wał Miedzeszyński 219. Sklepy na stacjach Shell miały powierzchnię od 100 do 200 mkw.
Jak mówił w 2008 r. Piotr Woś, prezes zarządu Piotr i Paweł kooperacja z koncern Shell i nowy format sklepu miał być dopełnieniem strategii sieci. Gdyby projekt się sprawdził i po okresie pilotażu koncept byłby rozwijany także w innych miastach na stacjach Shella.