Instalacja opóźnionego koksowania DCU (Delayed Coking Unit) to najważniejszy komponent realizowanego przez gdański koncern projektu EFRA. Grupa Lotos wyjaśnia, na czym będzie polegała jej praca.
Głównym celem projektu EFRA jest zagospodarowanie ciężkiej pozostałości, czyli tej części ropy naftowej, z której powstaje ciężki olej opałowy lub asfalt. Są to produkty obarczone ujemną marżą, czyli tańsze niż ropa. Dzięki EFRA rafineria Lotosu nie będzie już w ogóle produkować ciężkiego oleju opałowego, a z tony niechcianej pozostałości powstanie ok. 700 kg paliw oraz 300 kg koksu. W koksie zmagazynowany zostanie dwutlenek węgla, który zostałby wyemitowany do atmosfery przy innym przerobie pozostałości. Dzięki temu Lotos nie będzie ponosił kosztów emisji tego gazu. EFRA ma zapewnić wzrost marży rafineryjnej o ok. 2 dolary na baryłce ropy.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Lotos: jak będzie działać instalacja DCU