PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Lotos konkuruje z Tesco, Orlen z Żabką

Autor: Nowy Przemysł (Piotr Apanowicz)
23-10-2017 06:00 |  aktualizacja: 23-10-2017 06:47
Lotos konkuruje z Tesco, Orlen z Żabką

Obecnie sklepy na stacjach coraz częściej przypominają delikatesy.

Wielkimi krokami zbliża się moment, w którym przychody operatorów stacji paliw z przystacyjnych sklepów i usług przewyższą wpływy ze sprzedaży paliw. Największe sieci prześcigają się w pomysłach.

Lotos konkuruje z Tesco, Orlen z Żabką. Minęły czasy, kiedy stacja paliw była obskurnym pawilonem, do którego wchodziło się jedynie po to, żeby zapłacić za paliwo, a wyboru dokonywało się głównie na podstawie ceny na pylonie lub odległości od miejsca zamieszkania.
Obecnie sklepy na stacjach coraz częściej przypominają ekskluzywne delikatesy. Sieci inwestują w sklepy i usługi dodatkowe, zdając sobie sprawę z tego, że to właśnie tzw. sprzedaż pozapaliwowa jest przyszłością tego segmentu.

- Obecnie marża generowana na stacjach Orlen nadal w większej części pochodzi ze sprzedaży paliw, jednak dynamika przyrostu marży pozapaliwowej jest bardzo duża i nie wykluczam, że w niedalekiej perspektywie sprzedaż towarów i usług pozapaliwowych przyniesie nam wyższą marżę niż sprzedaż paliw. Trend jest bardzo silny - mówi Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży.

Sprzedaż towarów i usług pozapaliwowych na wszystkich rynkach detalicznych Orlenu wzrosła w 2016 roku o 9 proc. Wprawdzie skuteczna walka z szarą strefą sprawiła, że sprzedaż paliw w ostatnim roku również rosła, ale w dłuższej perspektywie dynamika wzrostu przychodów pozapaliwowych na stacjach zdecydowanie przewyższa przyrosty wpływów z handlu paliwami.

Kierowcy zmieniają zwyczaje - coraz częściej przy okazji zakupu paliw zaopatrują się nie tylko w żarówkę czy płyn do spryskiwacza, ale również wiele produktów spożywczych czy higienicznych.

Operatorzy największych sieci stacji zdali sobie sprawę, że konkurują dziś nie tylko między sobą, ale również z Żabką czy Tesco z jednej strony oraz restauracjami McDonald’s i KFC - z drugiej.

W dalszej części artykułu przegląd najciekawszych koncepcji prowadzenia biznesu na stacji paliw.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 404 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

583 371 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.