Lotos zwiększył sprzedaż na stacjach pomimo zamknięcia 11 placówek

Lotos zwiększył sprzedaż na stacjach pomimo zamknięcia 11 placówek
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Grupa Lotos sprzedała w I kwartale tego roku 226,9 tys. ton paliw w obszarze detalicznym. To o prawie 6 proc. więcej niż przed rokiem, ale o ponad 12 mniej niż w IV kwartale 2010 z powodu sezonowości sprzedaży paliw, utrzymujących się wysokich cen paliw i związanej z tym niższej konsumpcji oraz mniejszej ilości stacji paliw.

Na koniec I kwartału spółka miała 313 stacji pali, z czego 148 własnych, 103 partnerskie i 62 w formule patronackiej. W porównaniu z końcem 2010 roku sieć Lotosu zmalała więc o 11 placówek. Na koniec I kwartału 2010 Lotos miał 316 stacji, czyli o trzy więcej niż obecnie.

Pomimo tego spółce udało się niemal utrzymać poziom przychodów z sprzedaży z IV kwartału minionego roku, kiedy to wyniosły one 1,145 mld zł. W I kwartale 2011 było to 1,117 mld zł.

Pogarszające się wyniki operacyjne obszaru detalicznego są skutkiem niższej marży jednostkowej na sprzedaży paliw, w szczególności stacji własnych oraz stacji partnerskich. Niskie marże są efektem trudnej sytuacja rynkowej spowodowanej gwałtownym wzrostem cen ropy przy ograniczonej możliwości przekładania podwyżek na klientów.

Szansą na rozwój obszaru detalicznego w spółce jest zaprezentowany ostatnio nowy brand stacyjny – Lotos Optima. Do końca 2015 roku ma powstać około 130 takich stacji. Mają one stanowić około 30 proc. całości sieci detalicznej gdańskiego koncernu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!