Od pewnego czasu dostrzegany jest spadek znaczenia kanału , jakim są stacje paliw w całości sprzedaży poszczególnych kategorii. W coraz większym stopniu dotyczy to także produktów uważanych dotychczas za typowo „stacyjne”.
Z danych firmy Nielsen wynika, że o znaczącym udziale stacji paliw w sprzedaży możemy mówić jedynie w przypadku czterech kategorii, spośród których tylko dwie to kategorie spożywcze. Mowa tutaj o kawie mrożonej oraz napojach energetycznych. W przypadku pierwszej z nich udział kanału stacji paliw wynosi 32,7 proc. Zaś drugiej – 17,8 proc. (dane za okres od sierpnia 2008 do lipca 2009). Co jednak znamienne obie te kategorie zanotowały znaczący spadek w porównaniu do roku ubiegłego – napoje energetyczne o 2,5 proc. Zaś kawa mrożona aż o 14 proc.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Maleje udział stacji paliw w sprzedaży najważniejszych kategorii FMCG