Maleje udział stacji paliw w sprzedaży najważniejszych kategorii FMCG

Maleje udział stacji paliw w sprzedaży najważniejszych kategorii FMCG
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Od pewnego czasu dostrzegany jest spadek znaczenia kanału , jakim są stacje paliw w całości sprzedaży poszczególnych kategorii. W coraz większym stopniu dotyczy to także produktów uważanych dotychczas za typowo „stacyjne”.

Z danych firmy Nielsen wynika, że o znaczącym udziale stacji paliw w sprzedaży możemy mówić jedynie w przypadku czterech kategorii, spośród których tylko dwie to kategorie spożywcze. Mowa tutaj o kawie mrożonej oraz napojach energetycznych. W przypadku pierwszej z nich udział kanału stacji paliw wynosi 32,7 proc. Zaś drugiej – 17,8 proc. (dane za okres od sierpnia 2008 do lipca 2009). Co jednak znamienne obie te kategorie zanotowały znaczący spadek w porównaniu do roku ubiegłego – napoje energetyczne o 2,5 proc. Zaś kawa mrożona aż o 14 proc.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Maleje udział stacji paliw w sprzedaży najważniejszych kategorii FMCG

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!